Annons:
Etiketthjälp-och-hjälpmedel
Läst 27260 ggr
Chestnut
2011-05-11 11:22

Hur knyter man en hårsjal?

Nu har inte jag cancer men tänkte att ni om några borde veta Flört

har hår på skallen kvar men det är löjligt tunnt och försvinner i rasande takt till följd av medicinering. Dessutom är det ju snyggt med sjal Tungan ute

Så, hur gör man?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Anmaja
2011-05-11 11:28
#1

Bra fråga. Jag hänger på och väntar också svar eftersom jag aldrig får till det. Alla andra ser så käcka ut, men när jag försöker så ser det jättekonstigt ut.

MVH

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Fridaybrew
2011-05-11 11:56
#2

har inte kollat igenom men verkar vara det ni söker iaf =)
tips på google sökning är: 

Cancer head wrap instructions

sen tittar ni efter bilder videos eller text det som ni vill helt enkelt.

här är länken till en kanal med 6 st videos:
http://www.youtube.com/user/zoesandzekesmom#p/u

/Fridaybrew

Fridaybrew
2011-05-11 12:00
#3

en annans bra söksträng är:

head scarf tying instructions

5 min video med tror det var tre olika varianter:

http://www.youtube.com/watch?v=ezt-5nsIYXA

/Fridaybrew

Anmaja
2011-05-11 16:29
#4

Tack, då kan jag kolla vidare där.

Tänkte inte på att jag kunde 'Youtuba' på det. :-)

MVH

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Fridaybrew
2011-05-13 21:33
#5

Blev ni klokare? Fungerar det för er har ni testat/tränat knytandet? 

Vore roligt med lite feedback på länkarna efter ni kikat på dom.

/Fridaybrew

Anmaja
2011-05-14 07:38
#6

Å förlåt, jag skulle ha gått in här igen. Eftersom jag inte heller har cancer men gärna har något på huvudet ibland så har jag varit inne och fått tips och jag tackar för länkarna! Jättesnällt att lägga ut dem. Jag har även testat att få till det på huvet, men det har varit så varmt att jag inte kunnat ha nåt, men det har funkat att göra som en av filmerna jag såg. Tack igen!

MVH

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Annons:
Fridaybrew
2011-05-14 17:29
#7

Vad bra då ser besökarna som kommer efter att länkarna var ok =) Skönt! Tack för feedbacken.

/Fridaybrew

Lena1971
2011-05-14 19:22
#8

#3 Den knytning hon kallar "rosettsjal", den sista hon visar, är riktigt bra. Snygg och enkel!

Sätter man knytningen i nacken ser det ut som en sjal knuten runt en håruppsättning. Jag har sett unga tjejer knyta en sjal så på vintern, istället för mössa. De hade antagligen knut i nacken… Men knyter man de första knutarna hårt är det ett väldigt säkert sätt att knyta en sjal. Man behöver inte oroa sig för att tappa den. =)


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Chestnut
2011-05-15 15:56
#9

Ska titta på videorna så fort jag kommer till skolan igen, tack så mycket för länkarna Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

kerstinjo
2011-05-18 15:13
#10

Nu vet jag inte riktigt var ni bor, men i Göteborg finns det en förening för folk med framför allt bröstcancer (men andra hår lösa är välkomna).

Man får lära sig att knyta en sjal fint och på många olika sätt. Man får lära sig när ögonbryn och ögonfransar har lossnat att sminka sig på ett naturligt sätt. Kursen, eller vad man ska kalla den, är på tre ggr och kostnadsfri.

Det är bara resorna t.o.r. hemorten och Göteborg som kostar. De tre resorna går även inom de snåla reseersättningarna man har rätt till.

Kolla även om det finns bröstcancerförening i ditt län. www.bro.org.se

De gör mycket roligt ihop och alla är i samma sits. Kostar 150:- att bli medlem.

 Kerstin 

 

Chestnut
2011-11-19 08:58
#11

Puttar upp ett gammalt inlägg.

Mitt håravfall minskade något i takt över sommaren men nu har jag hårlösa fläckar och håret är så skört så att det blir bara kortare och kortare samtidigt som det tunnas ut. Har köpt mig en ny mysig mössa som jag har på mig i princip jämt men ska försöka hitta en snygg sjal för variation om det blir ännu värre än vad det är nu.

Tycker att filmerna var jättebra! Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Lena1971
2013-08-31 15:13
#12

Puttar upp den här gamla tråden eftersom jag fick en fråga om vad man hittar på när håret rasar. Hoppas den kan vara till nytta!


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Annette_ett
2013-09-08 21:58
#14

Tips till er som tappar håret. www.abonnet.se.

Kram Annette

Upp till toppen
Annons: