Annons:
Etikettdiagnosticera
Läst 7437 ggr
[Tovab]
2011-12-02 10:50

Hur märker man..?

Hur märker man att man har cancer? Så att man borde åka och kolla upp det.

I somras så ploppade det upp nya födelsemärken som blev stora och började tokblöda. Kollade upp dem lite senare hos doktorn som iprincip kollade på långt avstånd och sa "Äh det är nog inget. Men uppkommer det igen så borde du kolla upp det igen."

Nu är det så att jag har fått en strax under höger bröst som har börjat blöda, den blöder lite av och till och har blivit ganska stor. Har även en vid halsen som blöder. Är orolig att dte ska vaar cancer men läkarna tar dte inte seriöst.

Jag har hört att man kan bli trött när man får cancer, är det snat? Och att man tappar aptiten, går ner i vikt osv. Jag har alltid varit den som kan vara vaken i dygn. Nu blir jag trött konstans hela tidne och kan sova hur mycket som helst. Den började i somras.

Är otroligt rädd för att jag ska ha cancer då jag inte vill dö. eller tappa mitt hår. Är endast 15 år men det känsn som att nånting är fel med min kropp. Den lyder inte som den gjorde förut och mekaniken med händerna är inte helt hundra. Jag missar på tangentbordet och boktä'verna byter plats vilket dem aldrig har gjort förut.

Hjälp, borde jag kolla upp om det är cancer?

Annons:
[Tovab]
2011-12-02 11:10
#1

För dom tog blodprov för att tag sen och dom är orolig och vill ah in mig igen då jag har blivit tröttare, jag blöder mer och mer.

Maria
2011-12-02 11:39
#2

Självklart ska du söka hjälp för detta och de ska även kolla dina märken.

Däremot så kan det vara precis vad som helst förutom cancer. Det kan vara näringsbrist, blodbrist, och även din oro kan påverka hela kroppen.

Bra att de vill kolla upp dig igen.

Försök att inte oroa dig för mycket.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tovab]
2011-12-02 12:23
#3

Kan tillägga att jag har hostat blod till och från sen i somras. Vad kan det vara? o_O

ska försöka att inte oroa mig (:

Maria
2011-12-02 15:20
#4

Att hosta blod är inte bra. Har du tid snart hos din läkare? Annars hade ja sökt akut för just det med blodet.

Det kan vara t.ex lunginflammation orsakat av Mykoplasma. det har jag haft och man blir vansinnigt trött men det går att bota ganska lätt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Hanzi_91]
2011-12-07 14:01
#5

Vid cancer är det väl endast ett födelsemärke som isåfall skulle blöda eller vara konstigt? Vad jag har fått uppfattning som iaf. MEN - det kan mycket väl vara något med blodet ditt så kontakta läkaren. Försök att inte oroa dig alltför mycket, Kram

Lena1971
2011-12-12 11:15
#6

Har du tagit kontakt med läkare igen, Tovab?

Ett tips är att du tar med dig någon till läkaren när du får tid. Någon som tar dig på allvar, om du känner att läkare inte gör det. Så får de stå på sig för din räkning!

Glad


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: