Annons:
Etikettefteråt
Läst 4129 ggr
Maria
2013-10-30 09:09

Acceptera?

Det är ungefär 2 1/2 år sedan jag opererades för min elaka tumör i hjärnan.

Jag är glad att jag överlevde och jag är glad att tumören togs bort i helhet men ibland så har jag svårt att acceptera att jag aldrig kommer bli som "vanligt" igen.

Den sista tiden har jag känt mig mer krasslig och balansen är sämre. Det känns som om jag har mjölksyra i benen efter för mycket ansträngning. Jag har nedsatt kraft i vänster sida. Huvudvärken ökar igen. Kommer plötsligt, för att lika plötsligt försvinna. Irriterande. Krycka kommer jag alltid att få ha utomhus.

Små förändringar i vardagen skapar ett slags kaos.

Minnet är som det är….jag tränar och tränar med knep, knåp och litteratur.

iFokus är bra träning för jag måste försöka komma ihåg vad jag skrivit och sagt. Det innebär att jag läser trådar om och om igen och bokmärker en hel del för att hänga med.

Ringde min neurolog häromdagen och undrade om jag kunde boka ett besök. Han sa då att jag kommer att få en kallelse till Magnetkamera de närmaste veckorna och därefter ett besök hos honom. Det hade jag glömt av.

Tumören är av den sort som kan komma tillbaka när som helst eller aldrig😉 så det är ju ingen idé att gå och oroa sig men när man känner sig sämre så är det lätt att tro att det börjar växa igen.

Nu är jag ju i grunden väldigt positiv så jag ville egentligen bara skriva av mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2013-10-30 18:15
#1

Idag kom kallelsen till magnetröntgen i brevlådan. 12 november. Så det var ju bra i alla fall🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

signemo
2013-10-30 19:59
#2

Hej

Ja det är skönt att kollas upp  ibland vare sig det är cancer eller annat.

Ser att du drabbats av huvudvärk  m.m.. Får hoppas att det försvinner snart. Men förstår att tankarna kommer för Dig.

Är ju tur att vi kan göra lite nytta på iFokus. Ibland är jag rädd att jag har skrivdiarre🤐.Skämt åsido så är det fint att få rara o goa vänner här på iFokus, Kram

Var rädda om varandra

JereMina
2013-11-02 00:28
#3

Humlan…jag känner samma som du fast jag hade en annan tumör och i den nedre delen men *suck* jobbigt fast man är positivt lagd…kramar om dig min vän 🤗

Vixxen
2013-11-02 01:31
#4

Hoppas att det inte visar nån mer tillväxt på magnetröntgen! Lycka till!

JereMina
2013-11-02 01:34
#5

Lycka till Humlan säger jag med ❤️

kerstinjo
2013-11-02 23:44
#6

Min lilla Humla, önskar dig allt gott!❤️

 Kerstin 

 

Annons:
Maria
2013-11-06 09:29
#7

Nu ska jag dessutom börja på ett nytt jobb på måndag. På hematologen på Sahlgrenska och jag är sååå nervös. Två nya datasystem som jag inte känner till. Jag ska jobba med registreringar av myelompatienter och jag måste läsa på om Myelom.

Jag är orolig att mitt minne och intellekt ska svika och att jag inte kan ta in informationen och inte klara arbetsuppgifterna.

De har förhandsinformation om min situation vilken är betryggande men man vill ju göra bra ifrån sig.

I och för sig är det bra att fokusera på något annat än "hjärntumör" 😉

Min man är snäll…han säger "Det finns mycket plats numera i ditt huvud"😂

l

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Brommel
2013-11-06 13:15
#8

Lycka till kära Bumbleboo 🌺

Maria
2013-11-06 14:50
#9

Tack Brommel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

signemo
2013-11-06 17:10
#10

Du kommer att klara detta , de får en fin o varm kollega där nu, ha det så bra på Din nya arbetsplats. Kram

Var rädda om varandra

Maria
2013-11-06 17:16
#11

Tack signemo. Jag gillar ju att träffa nya människor men det är just arbetsuppgifterna men det ger sig säkert med tiden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JereMina
2013-11-07 00:28
#12

Lycka till och bra ord från din man 😉

[Mustangcab]
2013-11-07 22:55
#13

Lycka till med arbetet, det där klarar du galant🙂

Annons:
vallhund
2013-11-08 02:36
#14

🌺

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
2014-11-04 18:43
#15

Här kommer en liten uppdatering.

Jag har varit på mitt nya jobb i ett år nu och lär mig så sakteliga att registrera benmärgstransplanterade blodcancerpatienter i ett europeiskt register.

Jag har ju aldrig jobbat inom hematologi förut så det har varit mycket nytt. Så många olika hematologiska cancerformer och jag får långsamt lära mig diagnos för diagnos.

Jag trivs bra och det fungerar.

Jag själv blir nog inte bättre än så här. Minnet är som det är och jag tränar, spelar och läser så mycket jag hinner.

Kryckan har jag kvar och den känns som en del av mig numera. Sista besöket med magnetkamera var också bra så det finns inget att klaga på 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ALPHIRA
2014-11-16 23:21
#16

Så småningom här så kommer jag också få lite ordning i skallen. Det får ta den tid det tar.

För övrigt är jag jätte pigg och glad. Brukar säga att jag är frisk🙂

Upp till toppen
Annons: