Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2327 ggr
kaninälsaren00
7/31/14, 7:28 PM

tror jag har fått bröstcancer

hej…

jag är 14 år och har hittat en knöl i mitt högra bröst, den är hård och bucklig, den sitter precis under bröstvårtan.

kan det vara cancer? // en orolig tjej

Annons:
Josephiine90
7/31/14, 7:41 PM
#1

Jag har också en knöl, fick den för ett par månader sen, om man trycker på bröstvårtan och neråt (svårt att förklara) så känner jag den väldigt väl. Kollade upp det på vc och fick besked om att det bara var en körtel. 

Skulle tro att din knöl också bara är en körtel, med tanke på att du är så pass ung och kroppen växer, bland annat brösten. Men är du så orolig så kontakta VC och berätta så får du åka in och kolla.  Hoppas det går bra :)

Maria
7/31/14, 7:43 PM
#2

Är man ung så är svullna körtlar väldigt vanligt. Jag har själv haft det för länge sedan men du ska ändå kolla upp det tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kaninälsaren00
7/31/14, 8:04 PM
#3

Åh tack för hjälpen! Ska kolla upp det! :*

[TanatosNyx]
7/31/14, 8:22 PM
#4

jag får sådär på lite olika ställen i brösten i samband med ägglossning och mens. Hormonerna påverkar körtlarna i brösten. Det kan även bli ömt eller göra rentav ont! 🙂

kaninälsaren00
8/1/14, 3:00 PM
#5

Jaha ! Har mens nu så de kan ju vara de.. :D

[TanatosNyx]
8/1/14, 11:45 PM
#6

Det tror jag absolut 😉 du ska se att det snart känns bättre.
http://www.1177.se/Bilder/Nationellt/Amnen/kroppen/hud/s_brost.gif

sådär ser ett bröst ut. Mellan dessa körtlar ligger massa fettvävnad. Dessa körtlar sväller och förändras beroende på hormonerna i kroppen.

Det är bra att du känner igenom brösten ibland, det ska man göra. Man ska lära sig att känna igen sina bröst så man upptäcker förändringar. Man ska även känna i armhålorna in mot bröstet efter knölar där.

Här är en länk till en bild på området man ska känna igenom

Annons:
kaninälsaren00
8/2/14, 4:33 PM
#7

#6 tack så mycket för bilden, det värkar som den bilden stämmer med mitt vänstra bröst men inte högra.. ;/ den körteln sittr lixom precis under bröstvårtan.. :/

Maria
8/2/14, 4:40 PM
#8

När jag började få bröst. (jag minns inte hur gammal jag var) men jag vet att mamma tog med mig till doktorn för jag hade knölar i mitt ena bröst men han sa att det var helt naturligt och berodde på att det finns så många körtlar som börjar växa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: