Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 4133 ggr
Spexis81
2014-09-12 21:42

Fråga om provsvar.

Jag opererade bort min knöl på halsen som dom inte vet vad det är ju efter biopsier den 21:e aug. Fick en tid för att komma till läkaren o få provsvar den 23:e sept. Ringde sköterskan på önh idag o frågade om hon kunde se om dom kommit o de hade dom men hon fick ju inte avslöja. Frågade om jag kunde få en telefontid till min läkare då jag mår fruktansvärt dåligt av ovissheten.. Såklart.. Fick en telefontid nu på tisdag men hon sa att jag ändå fick behålla mitt besök den 23:e.. Men visst låter väl detta possitivt? Provsvaren har kommit o han har inte ringt in mig o bett mig ta med en anhörig, ser han när provsvaren kommer? Blippar det till i hans dator eller måste han in o hålla koll? Jag fick en telefontid, inte lämnar dom väl dåliga besked över telefon? Visst låter det väl bra! Eller?

Annons:
_Fisken
2014-09-12 21:58
#1

När jag fick min diagnos så ringde läkaren mitt jobb och bad mig (och min sambo) komma ner på ett samtal. Det var omedelbart efter att hon sett plåtarna/provsvaren.

Maria
2014-09-13 08:43
#2

När jag fick svar på min hjärntumör så ringde läkaren och bokade en tid och ville att jag skulle ta med mig min man. Då förstod jag att resultatet inte var så bra.

Det är väldigt svårt att svara på din fråga då det är du själv som begärt telefontiden.  Dåliga besked brukar inte lämnas via telefon.

Din läkare får med all säkerhet gå in i labsystemet för att kolla dina svar. 

Det är bara att hålla tummarna för dig🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Spexis81
2014-09-13 13:33
#3

Ja jag e bara så glad att jag inte fått "det där samtalet" funderar som sagt på om de plingar till i hans dator eller om han inte kollar provsvaren fören den dagen då besöket är bokat.. Aja han kollar väl de nu innan han ringer på tisdag så får vi se om de blir ett bra eller dåligt samtal. Tack

Maria
2014-09-13 13:40
#4

Någon pling i läkarens dator har jag svårt att tro på. Det är ju olika system i olika landsting men jag gissar att han inför ditt besök eller telefonsamtal går in på lablistorna och kollar dina provsvar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Spexis81
2014-09-13 22:00
#5

Ja så e de nog. Tack för svar :-)

JohannaEkroth
2014-10-06 05:31
#6

Jag kan tänka mig att om det är allvarligt provresultat så ringer labb läkaren och meddelar.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Maria
2014-10-06 16:41
#7

Hur har det gått för dig?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: