Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 6471 ggr
Sirius.A
10/3/14, 9:05 AM

Healing som behandling av Cancer

Jag har fått hjälp med att ta bort tre tumörer med hjälp av healing i sommar med gott resultat.

De som vill höra mer om hur och varför jag valde den behandlingsmetoden är välkommen att höra av sig till mig. 2009 opererade jag bort två tumörer samt fick cytostatika så jag har gått igenom den behandlingsmetoden också.

Annons:
RobinEH
10/4/14, 12:40 AM
#1

Du är fri att göra vad du vill.

Jag hoppas att ingen följer ditt exempel. Väljer man att "behandla" maligna tumörer eller vissa benigna tumörer med "healing" så skriver man sin egna dödsdom.  Tar du ansvar för persons död om denne avstår medicinsk vård för "healing" och först när letal metastasering skett inser vilket trams det faktiskt är?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Maria
10/4/14, 8:26 AM
#2

Jag håller med RobinEH. Gör vad du vill förutom att rekommendera detta till andra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

angest
10/4/14, 4:10 PM
#3

Hej jag hittade den här tråden och vill fråga.

Är healing bara trams? Jag vill bara ha svar på det för jag har ingen aning själv?

Jag har fått behandlingar flera gånger på distans av personer på healingiFokus. (inte mot cancer) Hur kan dom få hålla på och behandla folk om det är bara hokus pokus och trams? Är det så att healing hjälper mot en del sjukdomar och andra inte? Eller hittar dom bara på att det hjälper?

Och Sirius.A kan du inte berätta mer hur det gick till och hur dom fått bort 3 tumörer? Det låter helt otroligt.

Maria
10/4/14, 4:20 PM
#4

#3 Det ÄR otroligt för ingen kan bota cancer med healing.

Skulle någon mot förmodan hävda detta så tas inlägget bort.

Du får skicka PM till vederbörande om du är intresserad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

angest
10/4/14, 4:24 PM
#5

#4 ts har ju redan hävdat det i #0. Klart man undrar hur tusan det gått till.

Maria
10/4/14, 4:25 PM
#6

#5 Då får du som sagt skicka PM.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Halvdansken
10/5/14, 3:47 PM
#7

En kompis till mig fick bröstcancer, och den skulle hon bota med kost, meditation, yoga och healing. Hon dog när den spred sig till njurar och skelett.

Healing och andra alternativa behandlingar kan säkert stärka personen eller känslorna eller hur man säger, för det är någon som tar hand om en. Tänker på dig. Bryr sig, i en annars ganska steril värld.

 På det sättet är det inte fel tycker jag. Allt som kan boosta ens överlevnadsinstinkt och energi  är bra. På samma sätt som ett mail från en gammal kompis, blommor från jobb, en axel att gråta ut mot kan göra.

Men den tar inte bort cancern. Det gör operationer, mediciner, strålning och kemo.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
10/5/14, 3:52 PM
#8

#7 Håller med dig. Det är skillnad på behandling inom vård och omsorg och behandling vänner emellan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

angest
10/7/14, 9:12 PM
#9

ts verkar ju inte logga in  mer. Förstår inte hur man ska få svar på pm då h*n inte loggat in sen h*n skrev inlägget.  Och så skriver h*n i #0 att man är välkommen att höra av sig.. Är det bara nån som driver eller?

Maria
10/7/14, 9:40 PM
#10

#9 Lika oseriös som innehållet kanske😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

nellan72
12/15/14, 9:21 PM
#11

Jag är healer själv och blir mörkrädd när jag läser att healing kan bota cancer, och att medlemmar på Healing iFokus skickar healing till en person som har cancer. Healing används i andra länder som t ex England, Tyskland och Norge (till viss del) som ett komplement till annan behandling. Och det är just vad det är -  ett komplement som funkar alldeles utmärkt vid stress, depression och vid exempelvis ryggont, MEN absolut inte cancer. Visst är det så att healing drar igång en läkeprocess i kroppen och att det brukar bli bättre, men som sagt, när det gäller cancer ska man vara väldigt försiktig.

I vissa länder vet jag att olika sjukhus har healingcenter där patienter kan få healing i livets slutskede, men så är det inte i Sverige. Och i livet slutskede handlar det ju inte om bot utan snarare om att må så bra som möjligt.  Som healer i Sverige är man skyldig att följa Hälso- och sjukvårdslagens riktlinjer, vilka klart och tydligt säger att man inte får ge healing till personer med cancer. Så med andra ord - jag tycker att det är oseriöst av de personer som har vågat sig på att ge healing till en person med cancer.

Jag vill tillägga att om du mår bättre av det så är det jättebra, men jag råder dig att inte använda healing som enda behandlingsmetod, eller snarare som ingen behandlingsmetod alls. Det är en komplementär behandling och inget annat.

Candela
2/6/15, 8:54 AM
#12

Det finns forskning på att placebo-effekten kan göra enormt mycket nytta i en del fall, så kanske har healing bidragit till vissa tillfrisknanden (bidragit, inte botat..)? 

Dock skrämmande att rekommendera det som behandlingsmetod för allvarliga sjukdomar.

iMacKalle
4/25/15, 1:51 PM
#13

Humbug och religösa dravelfasoner  botar inga cancerpatienter.

på Vidarkliniken i Järna som exempel, dör patienterna som flugor, fast det håller man tyst om.


Annons:
Upp till toppen
Annons: