06 Personliga berättelser

Älskade mormor

2014-10-13 23:18 #0 av: kutterpixie

Min älskade mormor och min klippa genom mina tonår fick diagnosen cancer i vår i år. Det upptäcktes en tumör i hennes mage som opererades bort men det hjälpte inte för det kom tillbaka igen. Hon fick i somras besked om att det skulle sättas in cellgifter senare i år och hoppet steg om att hon skulle kämpa och vinna över denna fruktansvärda sjukdom. Men glädjen blev kort då hon för bara någon månad sen fick besked om att det spridit sig så att gifter inte kunde hjälpa henne.
Enligt läkare ska vi vara glada om vi får 4 veckor till med henne.
Detta är det jobbigaste jag varit med om och får en människa cancer drabbas alla.
Fina mormor

Anmäl
2014-10-14 07:16 #1 av: Maria

Usch ja. Cancer är en jobbig sjukdom. Hoppas din  mormor slipper smärta så mycket det går sista tiden.

Är hon hemma eller ligger hon på sjukhus?

/Maria

Anmäl
2014-10-14 10:52 #2 av: kutterpixie

Hon kommer vara kvar på sjukhuset sista tiden och det känns tryggt, det är bra för morfar också som är äldre att hon får vara kvar där.

Anmäl
2014-10-14 11:15 #3 av: Maria

Bra att hon blir omhändertagen och så känns det nog tryggt för din morfar.

Hur gammal är din mormor?

/Maria

Anmäl
2014-10-14 17:04 #4 av: kutterpixie

Helt sjukt att man se andra familjer kämpa sig igenom detta sen drabbas ens egen familj, overkligt!
71 år är hon

Anmäl
2014-10-14 17:20 #5 av: Maria

Ja, idag är ju det ingen ålder.

/Maria

Anmäl
2014-10-16 23:39 #6 av: kutterpixie

Ikväll blev mormor en av himlens vackra änglar, vi kommer alltid att minnas henne som den underbara person hon var. Hennes själ lever vidare hos oss

Anmäl
2014-10-17 06:09 #7 av: Maria

Oj, det gick fort men vad skönt på ett sätt att hon slapp ligga länge.

/Maria

Anmäl
2014-10-20 04:41 #8 av: annia1

Jag beklagar. Kramas

Played for a fool!

Anmäl
2014-10-20 23:48 #9 av: skotty

Jag beklagar verkligen.. Jag vet precis hur det känns, förlorade min mormor för snart fyra år sen. Sorgen försvinner aldrig men blir lättare att hantera med tiden. Kramar Blomma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.