Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 4532 ggr
kerstinjo
2014-10-19 00:02

Metafånernas sena rapport.

Hej!

Det är jag som är högste herr Mega Fån. Jag är alltså vd för varenda velig metafån. Efter alla Formel 1 körningar i alperna, tappade min värd Kerstinjo, kontrollen över oss ihärdiga metafåner. Jag trodde att hon hade blivit snurrig av alla svängningar, men så var det inte. För medans vi drack öl och förökade oss i en rasande takt, så smygtog hon något som heter cytostatika, massor av gånger. Det kunde absolut inte vara nyttigt, hon blev bara sjukare varje gång. Vi, metastaserna, var lite oroliga att hon skulle dö och var 17 skulle vi bo då?

Jag samlade ihop de 2725 viktigaste metafånerna och hade rådslag och bokade sedan rum på något ställe som hette Hospice Gabriel om jag inte minns fel. Efter tre veckor så mådde hon lite bättre och tydligen hade hon insett att cytostatika inte är nyttigt. Så hon sa STOPP!

Jippie!!!! 😃Vi får bo kvar hos vår värd och vi bygger och bygger i rasande takt. Så bra och hållbart det blir har jag ingen aning om, men vi bygger för fullt. Vi har inte sån där hisklig tid på oss att bli klara. Klara? 🤪Vi vet ju för tusan inte vad vi bygger, men det blir nog bra…………….

Så finns det en förening eller om det är en sekt, jag fattade inte riktigt. Palliativa teamet heter det nog. Äsch det är inte så noga. Men i den sekten har Kerstinjo gått med i. Så nu är det ingen rast eller ro, kommer inte en läkare så kommer en kurator och allsköns folk som ska mota bort oss??

*fnys* Det går ju inte! Vi har hittat en hel del nya boplatser, fast den dummaste var nog att bygga ut två kotor i ryggraden. Lite svårt att bygga när hon ligger så mycket. Snett och vint, men vi kämpar på!

Nä, nu får jag gå och kika till mina Medarbetare, för min värd är på väg att slockna.

Vd herr Mega Fån.

 Kerstin 

 

Annons:
Maria
2014-10-19 09:30
#1

Det var det roligaste och sorgligaste inlägg jag läst på länge.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Kanske får göra lite av varje 😭😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
2014-10-20 04:45
#2

Hittar inga ord men jag kan krama om. 🤗

.

Taxelina1
2014-10-20 11:39
#3

Håller med ovanstående kommentarer😢😭😉

Men jag kramar om och hoppas att Metafånerna blir vräkta och värdinnan får det lugnt och smärtfritt snart 🤗❤️

Hälsning från en stor djurvänCool

JohannaEkroth
2014-11-11 06:10
#4

Ja, vad gör man? Skrattar så man gråter eller gråter så man skrattar. Vad ska man göra åt eländet?

Du får iallafall en bamse-kram av mig, Kerstin. Önskar jag kunde göra mer. I sådana här avseenden önskar jag att jag var Gud och då skulle jag vräka varenda metafån som finns och utrota all cancer. Fuck Cancer!

Men jag ber och hoppas på mirakel för din skull! Att de ska bli vräkta och du får fria vägar i din kropp. Och att allt ska bli bra.

Everything will be okay in the end.
If it's not okay.
It's not the end.

Och det här är fan inte okej. Jä-la Mega Fån-metafån-fånar! Gå och fåna er någon annan stans. Kan ju bygga hus och vägar nere i tredje världen istället. Göra lite nytta istället för att bygga måndagsex där det inte behövs. Och du, Mega Fån, jag tycker du ska gå en kurs i byggnadslära.

Ja, om det inte blir okej, så hoppas jag innerligt att du får slippa smärta och får lugn och ro i din själ. Jag kommer att sakna dig något fruktansvärt! ❤️❤️❤️

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Tarotstollan
2014-11-17 01:41
#5

😭😃🤗❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Brommel
2014-11-18 19:46
#6

Kör iväg de där förbaskade snyltgästerna!!! Lura iväg dem någonstans t ex på en havstur någonstans utan flytväst och båt …….Jag har dåligt samvete för att jag skrattar i bedrövelsen men du skriver så förbannat roligt och har sådan galghumor att jag för en stund glömmer sorgen och oron 🤗

Annons:
signemo
2014-11-20 21:18
#7

Hör du sprätt  Mega Fån. Du är varken herre eller vd. o du kan ta  dig själv o metafånerna att dra dit pepparn växer. För det är så att Du har inte på Kerstin att göra. Hon är en underbar o go kvinna  som inte skall behöva bo tillsammans med Er. så iväg nu.

Och Du Kerstin , tack för att du är denna fina goa kvinna  som lär oss om livet att se glädje i Sorg att måna om andra. Hoppas att du  har lika goa människor omkring dig på Hospice Gabriel. som ger dig allt stöd du behöver. 

En stor varm kram o  jag ger mig inte, jag tror på mirakel. ❤️

Var rädda om varandra

susiemicelind
2014-11-24 00:48
#8

Jag har inte varit in här på länge och ser nu det här och vill tala om Kerstin att jag tänkt mycket på dig ändå. Du måste vara stark och mycket klok människa men jag önskar att dessa metafåner kunde få en överraskning så att du skulle tillfriskna. förbaskade cancer säger jag bara….vill inte ha tillbaka den igen i alla fall. Många kramar till dig kära Kerstin ❤️

susiemicelind fd JereMina Skämtar

Lena1971
2014-11-24 17:13
#9

Fina fina Kerstin! Du är en evig läromästare i hur man bäst ser på livet. Önskar jag fick träffa dig och ge dig en riktig värmande kram. Här kommer en över nätet: Kraaaaaaamm!


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

ALPHIRA
2014-12-06 22:27
#10

Kramar dig också Kerstin. Känner inte dig riktigt än.

Själv har jag glioblastoma multiforme (2 st) i hjärnan, gradus 4.

Mår alldeles utmärkt! Efterbehandlingen börjar nästa vecka

Den nya datorn krånglar som bara den..!

vallhund
2015-01-14 11:04
#11

Någon som hört något från TS? Länge sedan hon var inloggad.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

signemo
2015-01-14 13:42
#12

Har också tänkt på Dig Kerstin om Du läser detta.

Kanske är Du kvar på Pallitativa. Vad du än är så är du saknad.❤️

Var rädda om varandra

JohannaEkroth
2015-01-14 16:09
#13

Ja, jag också har tänkt massor. Nej, jag har inte hört någonting.

❤️Saknar dig, var du än är! ❤️

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Maria
2015-01-14 16:21
#14

Hoppas Kerstin läser här och ser att hon är saknad❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym
Anonym
2015-01-20 07:06
#15

Jag vet bara att Kerstin var inlagd på sjukhuset i början på november. Har inte hört något mer.

skotty
2015-05-02 01:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Igår, den första maj, förlorade Kerstin sin kamp mot cancern. En nära släkting var bekant med henne så jag fick veta det därifrån. Ett ljus för Kerstin brinner hos mig ikväll/inatt! Sov gott Kerstin ❤

Tarotstollan
2015-05-02 02:04
#17

❤️😢 Vila i frid Kerstin!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vallhund
2015-05-02 02:28
#18

#16 tack för infon!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

annia1
2015-05-02 04:31
#19

Himlen har fått en till ängel. Vila i frid. 😕

.

Maria
2015-05-02 08:06
#20

❤️❤️❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
signemo
2015-05-03 13:15
#21

Sov gott fina Kerstin.

Var rädda om varandra

Brommel
2015-05-07 14:38
#22

❤️

Upp till toppen
Annons: