Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 23295 ggr
Anonym
Anonym
2014-12-20 21:45

Knöl ljumsken.

Ber om ursäkt om detta inte är rätt forum att skriva detta på, men jag provar.

Inatt när jag var på toa så upptäckte jag en knöl i ljumsken där insidan av låret börjar), precis vid troskanten. Jag har (såklart) kännt på den och jag kan ta tag "runt" den. Knölen är väldigt öm ochgör väldigt ont när jag trycker på den.
Har googlat som bara den men inte direkt fått bra svar.  
Jag ska såklart till vårdcentralen i veckan, men tänkte bara höra här om ni har någon aning om vad det kan vara?

Annons:
Anonym
Anonym
2014-12-20 21:46
#1

Det blev dessutom som ett litet "blåmärke" efter att jag tröck på den.

Zyperior
2014-12-20 21:49
#2

Finns lymfkörtlar där. Helt normalt. Kan tyda på att du har en infektion på G eller har haft. Om den ömmar och inte är större än 2 centimeter så är det inga konstigheter. Jag har haft en lymfkörtel som är ca 1 cm stor under hakan på höger sida i nästan 4 månader. Jag har som dig varit orolig för cancer och besökt vårdcentralen flertalet gånger men varje gång säger de att det inte är någon fara och att den är alldeles för liten för att det skulle vara något allvarligt.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

VildaVittra
2014-12-20 21:49
#3

Låter som en böld.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anonym
Anonym
2014-12-20 21:56
#4

#2: okej..  Jag var sjuk för 1 vecka sen. Hade feber, mycket slem i halsen, hosta, hes (rösten va helt borta) osv.
Jag har väldigt lätt för att oroa mig för saker och minsta lilla förändring på min kropp får mig att tänka hemska tankar samt leder till panik, vilket är väldigt jobbit. Så tråkigt att oroa sig för minsta lilla. Det suger verkligen all energi ifrån en!

Men har  mått väldigt dåligt senaste månaderna. Sovit mycket, illamående, huvudvärk, orklöshet osv osv. Så det känns som att skulle det nu va cancer så skulle det va "svaret" på varför jag mått som jag mått..

Men tack för ditt svar, det lugnar mig:)!

Anonym
Anonym
2014-12-20 21:57
#5

#2: min knöl är ca. 1x1cm stor.

VildaVittra
2014-12-20 21:59
#6

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Anonym
Anonym
2014-12-20 22:02
#7

#6: Jo jag läste det där igår! Förstår dock inte hur den ska kunna spräckas då det känns som att den sitter en bit under huden, eller vad man ska säga..

VildaVittra
2014-12-20 22:06
#8

#7 Sitter de djupt får man punktera dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anonym
Anonym
2014-12-20 22:09
#9

#8: usch.. fast jag ska vara tacksam om det är nu är så att det är ofarligt.

[TanatosNyx]
2014-12-21 23:44
#10

låter som ett inkapslat hårstrå som blivit en böld som vildavittra säger. Låt den vara så går den tillbaka, kan ta någon månad. Får du stora problem kan dom punktera den på vårdcentralen, men oftast försvinner de ändå. Ser du hårstrån i bölden så fram med pincetten.

Maria
2014-12-22 12:48
#11

Jag tycker också att det låter som en böld från en hårsäck eller någon svullen lymfkörtel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: