Annons:
Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 2350 ggr
signemo
1/15/15, 6:53 PM

Olika cancerföreningar?

Hej.

Funderar på vilka olika stödföreningar det finns för de som har cancer, deras anhöriga eller vänner.

Finns de i varje län?

Finns det någon sida som beskriver de olika stödföreningar.

Finns det forum på nätet?

Har under årens lopp haft allt för många fina nära vänner, släkt , bekanta som haft cancer.

Har några som är sjuka nu.

Vet att även anhöriga kan ha stort behov att få prata med andra som  är i samma situation, att ha en älskad som är sjuk o lider.

Sköt om er o ha en fin kväll

Var rädda om varandra

Annons:
annia1
1/23/15, 4:33 AM
#1

Signemo jag hittar ingen samlad information om anhörig stöd. Jag tror man får kontakta egna vårdcentralen eller närmaste lasarett och fråga dom. Och jag är rätt säker på att dom vet om det finns nån i närheten.

Annars så finns det inne på cancerfonden nåt som kallas samtalsvän. Man kan kontakta nån för att prata. Vet inte om det bara handlar om att skriva till varandra eller om man även kan träffas. 
Så om man går in på cancerfonden och där klickar på prata uppe i listen så finns rubriken samtalsvän. Där kan man välja om det gäller nån speciell cancerform eller välja att det saknar betydelse. 

Jag ska inte säga säkert, men det verkar som man kan kontakta personer där utan att vara registrerad. För när jag klickade på länk (skicka ett meddelande om att bli samtalsvän) som finns hos personerna så kom det upp ett formulär som man ska fylla i, men jag vet ju inte vart det hamnar för det framgår inte. Det går ju att kontakta cancerfonden och fråga dom hur det funkar. Och cancerfonden kanske även kan svara på om det finns nåt forum.

.

Maria
1/23/15, 3:05 PM
#2

Jag gissar att olika sjukhus har egna forum med olika varianter på stöd och samtal.

Jag vet att jag fick en mängd med broschyrer som jag aldrig läste ordentligt.

Annars är det som sagt en bra idé att ringa cancerförbundet och fråga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

signemo
1/23/15, 6:42 PM
#3

Tack för tipsen. Passar på att önska er en fin helg

Var rädda om varandra

Upp till toppen
Annons: