Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 4400 ggr
Kerstins-dotter
2015-05-02 09:05

kerstinjo har lämnat oss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Far har räckt ut handen  Mor har fattat den  På den andra stranden  Mötas de igen" Vet att ni är många som följt mamma här inne. Hennes tokiga inlägg mitt i all tragedi. Det är galet vad vissa människor ska bli utsatta för. Varför! är en fråga som ofta far upp i mitt huvud. Varför skulle mamma drabbas av allt detta onda?! Sedan november 2014 har hon haft det riktigt svårt. Hennes tillstånd har åkt berg och dalbana upp och ner. Hon blev även diagnostiserad med ytterligare en otäck sjukdom. Skulle kunna skriva hur långt som helst om det som varit de sista månaderna. Men klumpen i halsen och magen bara växer. Älskade mamma! Jag och min syster vakade vid hennes sida. Och hon hann träffa sina älskade barnbarn och bror en sista gång. Tidigt på morgonen den 30e april satt jag hos henne och höll hennes hand då hon tog sitt sista andetag. Äntligen har mamma fått frid. Äntligen fri från smärta och plågor. Fri från ångest och all skit livet gett henne. Äntligen har hon och pappa återförenats på att bättre ställe. Deras oas var det gemensamma torpet. Lilla snickarstugan. Det var där de skulle åldras ihop. Sittandes i varsin gungstol och njuta av livet. Nu ser jag dem där tillsammans - lyckliga! Vid pappas fötter ligger labben Bosse, och självklart är det massor av kossor i hagen. Älskade mamma och pappa! Hoppas vi ses igen ♡

Annons:
Mia-45
2015-05-02 09:09
#1

Åhhh…..vad sorgligt. 😭
R.I.P 
Beklagar sorgen. ❤️

Niklas
2015-05-02 09:10
#2

Vad sorgligt. Jag beklagar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Magi-cat
2015-05-02 09:12
#3

Beklagar! 🌺😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2015-05-02 10:19
#4

Så ledsamt att läsa😕

Vi som har följt Kerstin härinne har haft många goda skratt tillsammans med henne. Både från snickarstugan och med hennes hundkärlek och framförallt hennes härliga sätt att se på eländet.

❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
2015-05-03 02:26
#5

Beklagar verkligen. För hon verkade vara en helt underbar person. Stark och sån humor mitt i allt elände.

Som du skriver att kerstins inlägg var tokiga i tragedin, stämmer så bra. Kändes ibland lite konstigt att skratta åt det hon skrev då det egentligen var ledsamt, men gick inte att låta bli. Samtidigt så fanns tårar i ögonen. 

Hon har nu fått  frid.

.

Brommel
2015-05-03 11:08
#6

Kära du!

Jag tänkte ofta på Kerstinjo!!! Hon tröstade många av oss härinne och jag träffade henne när jag själv var sjuk för fyra år sedan. Trots att sjukdomen var nästan övermänskligt ond så kom jag på mig själv att skratta som en galning åt hennes ord. Hennes knivskarpa humor och blixtrande formuleringar när det var som jäkligast. Hon var som Kristian Gidlund, en mästare på ord och jag saknar henne och vet hur mycket hon råkade ut för men framstod ändå som kärleksfull och oerhört stark. Vi var många härinne som beundrade hennes styrka och ord!!! Men hon hade något som inte sjukdomar eller elände kunde ta och det var barnen <3 . Jag är så ledsen för den förlust ni gjort liksom vi härinne <3 Underbara Kerstinjo <3 Hälsa änglarna <3

Annons:
signemo
2015-05-03 13:27
#7

Tack snälla för att Du delar med Dig.  att vi får säga ett litet hejdå och på återseende till Kerstin.

Din mamma en kvinna man såg upp till en kvinna man lyssnade till här,  Kände ju inte Kerstin irl. Men man bara kände värmen , omtanken, sorgen, jädrar anamman.

En  kvinna som genom att hon delade med sig, fick oss att skratta, att gråta, att tänka att jag kommer alltid att minnas henne och få styrka om jag själv skulle drabbas.

Tack Kerstin för allt du gett oss och tack du fina Kerstins dotter som delat med dig. Tröstekramar  från mig

Var rädda om varandra

Tarotstollan
2015-05-03 19:35
#8

Beklagar din mammas bortgång, säger som många andra man fick skratta mitt i allt elände som hon gick igenom, av hennes pricksäkra och humoristiska inlägg.
Vila i frid Kerstin!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JohannaEkroth
2015-05-04 20:15
#9

Tack för att du meddelar oss härinne. Beklagar verkligen förlusten av en underbar mamma! Kramar till dig! Hon var min vän och någon gång i framtiden får vi åter mötas i himlen. Sov gott, Kerstin! "Att dö kan inte vara farligt när livet bjudit på en hårdhänt strid Att somna in, att bäras bort helt varligt kan inte vara mer än stilla frid"

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ebolaa
2015-05-10 17:24
#10

Beklagar sorgen och ett innerligt tack för att du lade ner lite tid till att meddela oss här på sidan, det var verkligen fint av dig. Din mamma har skänkt många människor hopp och styrka och hon har så fina och insiktsfulla tankar som också kommer leva kvar på denna sida… 

Vila i frid Kerstonjo 🌺

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Taxelina1
2015-05-11 13:54
#11

Man kommer verkligen sakna hennes rader här inne. En oerhört stark och skojfrisk person som alldeles säkert fick många i hennes situation att glömma bort sej och bara skratta en stund.

Fina KerstinJo. Vi har mist en störtskön person och dom "på andra sidan" sitter säkert och skrattar åt alla hennes kommentarer nu.

TS. Din far och mor sitter absolut i gungstolarna i stugan. Dom finns men syns inte. Dom finns alldeles säkert hos er dagligen och ser till att barn och barnbarn har det bra.

Kram på er❤️

Hälsning från en stor djurvänCool

David
2015-05-13 01:07
#12

Niklas - I och med att jag inte har tillgång till Värdsajten längre, är det här eller den text jag skrivit på Psykologi iFokus och Beroende iFokus något du vill ta med dig till Värdsajten? Kerstin var ju med nästan från början, eller alla fall ifrån den tiden iFokus var väldigt litet och intimt.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Niklas
2015-05-13 07:24
#13

#12: iFokus iFokus har du väl tillgång till? Där finns både värdar och Medarbetare.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Maria
2015-05-13 16:03
#14

#12 Kerstins dotter som har skapat denna tråden kanske tycker att detta är ett bra "adjö" och att vi ska respektera denna information och inte  sprida vidare?

Kerstin har ju funnits i flera år här på cancer. Vi/de som har velat följa Kerstins historia har haft alla möjligheter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2015-05-15 21:42
#15

Kära Kerstin med familj.

Vila i frid. Och styrka till familjen.🌺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Farwuq
2015-06-06 18:57
#16

🌺❤️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

thenameless
2015-06-07 23:07
#17

Vila i frid Kerstin

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Baaabz
2015-06-18 21:50
#18

Sov gott fina Kerstin!

<3

Nikklador
2016-05-29 03:09
#19

Är helt ny här inne i just detta forum så fick aldrig följa din mor men beklagar verkligen R. I. P🎗💗

 Hjärta http://nouw.com/sawas Hjärta

Upp till toppen
Annons: