Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2141 ggr
vallhund
5/8/15, 8:46 PM

Knöl/skorpa på armbågen....

Vem, vad, var, nojig, jag?

Sedan en tid tbx så störs jag av en smärtsam punkt på vänster armbåge. Det är torrt o fnasigt, ungefär som det man felaktigt benämner som liggsår på hundar.

Jag smörjer flera ggr/dag, inget hjälper, eller jo det uppskattas otroligt av resten av min kropps armbågshud.

Området är ca 4 - 6 mm i diameter, texturen påminner om en vårta. Området är missfärgat, typ grå/guldaskigt . Har börjat med kudde på skrivbordet för att kunna använda vä arm är jag surfar.

Tankar, funderingar någon?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
VildaVittra
5/8/15, 8:50 PM
#1

Jag smörjer med kådsalva när jag får det, då försvinner det på några dagar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
5/8/15, 9:22 PM
#2

Resten av mina armbågar älskar kodsalva, tyvärr har det ingen effekt på den där konstiga saken.

Zonen där tryck leder till smärta utökas.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
5/8/15, 10:04 PM
#3

Jag sitter ju numera väldigt mycket vid data både på jobbet och hemma och jag är högerhänt och hemma använder jag datormus men på jobbet har jag ett ergonomiskt tangentbord med en rullstav i mitten som mus.

Hemma däremot så håller jag musen med höger och hänger med vänster armbåge på bordet och där är jag alldeles gråfnasig på armbågen.

Kan det vara så att det har blivit som ett litet trycksår på dig tro? Kan du inte avlasta med något liknande som man har för liktornar?

Sedan vore kanske det bästa att besöka en vårdcentral för att kolla så att det inte är någon hudförändring som man bör observera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: