Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 824 ggr
mariajeans
2015-11-02 19:09

Medverka i en studie om Kronisk Lymfatisk Leukemi

Mitt namn  är Maria och jag arbetar med en studie kring Kronisk Lymfatisk Leukemi (KLL) och undrar om du vill dela med dig av dina erfarenheter om hur det är att leva med sjukdomen samt vilka utmaningar KLL medför i vardagslivet? Jag söker för närvarande personer med KLL i samband för en global studie mitt företag (xxxxxxxxxx) genomför med syftet att bättre förstå hur det är att leva med KLL. Målet med studien är att generera insikter som kan förbättra livet för drabbade individer och vi kommer att vara i Stockholm och Göteborg mellan 9-13/11, d.v.s. andra veckan i november. Arvodet är 2000 kr och den totala intervjutiden är ca 2 timmar.

Annons:
Maria
2015-11-02 21:10
#1

Varför just KLL av alla varianter av "blodcancer"

Är det någon koppling till något cancerförbund?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mariajeans
2015-11-03 10:30
#2

Hej Maria, 

Bra fråga, vi vill helt enkelt skapa ett globalt supportnätverk för KLL och därmed fokuserar specifikt på just den varianten av blodcancer. Eftersom företaget vi arbetar med redan har mycket hög förståelse för andra varianter av blodcancer. 

Mvh, 

Maria

Maria
2015-11-03 10:46
#3

#2 Kan du visa upp något från ditt företag som handlar om er "höga förståelse" för andra blodcancervarianter?

Jag har försökt tyda hemsidan men inledningsvis pratar du om en studie om KLL och nu skriver du att ni vill skapa ett globalt nätverk?

Det är stor skillnad på att göra en studie och skapa ett nätverk. Det blir en aning förvirrande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: