Annons:
Etikettförebygga
Läst 1770 ggr
Mojma
1/21/16, 10:20 PM

Socker & vilken typ

Socker göder ju cancer. Vanligt socker som i läsk, godis med mera vet jag & även fruktsocker. Vad mer kan jag tänka på? Har inte så bra koll på det här med tex kolhydrater -> blir också socker? Ge gärna exempel på vad som blir socker ni som är lite pålästa. Tack

Annons:
angest
1/27/16, 11:56 AM
#1

Pasta bröd osv.

Grönsaker är så lite kolhydrater så det räknar då inte jag.

Anterrabae
1/27/16, 12:25 PM
#2

Läs hur de resonerar inom Gersontrrapin.. Det är förvisso på engelska. Men mycket intressant, och väldigt effektivt: http://gerson.org/gerpress/ När jag pysslade med det så gjorde jag det hemma och sökte av info, skaffade boken osv. Jag och ett par till som jag vet om har hållit det hemma.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Em_
3/15/16, 11:04 PM
#3

Skrolla ner till myt 4. javascript:nicTemp();
Läsk och grönsaker blir i slutändan samma sockertyper i kroppen. Alla celler behöver glukos. Har man för lite glukos i blodet, dvs lågt blodsocker, kickar glukoneogenesen in och kroppen producerar sitt eget glukos/socker.  Så jag tror inte det är någon idé att minska sitt sockerintag i ett försök att svälta ut en tumör.


Anterrabae
3/16/16, 9:17 AM
#4

#3 det går alldeles utmärkt att lära kroppen förbränna fettsyror istället för glukos. Och ja, den kan tillverka det den behöver.. Ca 100g om dagen är nödvändigt.. Men den tillverkar inte mer än minsta möjliga om den är van att förbränna fett. Om inte cancer var så sockerglupskt skulle inte PET-Scan funka för att identifiera och få tumörerna att sk "lysa up" då injicerar man kontrastpreparerat socker i kroppen, för man vet att cancercellerna är så glupska att de kommer äta upp allt socker inom 15 min. Och då blir koncentrationen så hög där att de syns vid en scan. Jag håller med om att det inte räcker med svälta cancer, man måste ösa på med näring också, så man stärker upp det som är friskt, så de kan göra sitt jobb.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Giiisella]
3/20/16, 9:21 AM
#5

http://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/naringsamne/kolhydrater/socker/ Längst ner står det väldigt tydligt om olika sockerarter. Hoppas det är till någon hjälp 😊

Halvdansken
3/20/16, 11:26 AM
#6

Håll dig också borta från frukt och fruktoser. Det är de värsta. Vitaminer får du bäst genom grönsaker, den frukt vi äter nu innehåller mest socker. Samma med juicer osv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
vallhund
4/24/16, 9:14 AM
#7

Man saknar förmodligen en hel del hjärnceller om man tror att man kan äta sig frisk från cancer.

#2  Organisationer som tigger pengar o dessutom bara har behandlingskliniker i Mexiko o Ungern är enligt mig inte trovärdiga. Däremot skall jag testa kokt blomkål med morotsås, låter smarrigt!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Anterrabae
4/24/16, 5:34 PM
#8

#7 vilken tur att var och en själv får välja vilken behandling som önskas då! :) I mitt tycke är det precis lika korkat/eller i avsaknad av hjärnceller att förlita sig på metoder och mediciner som redovisar så dåliga resultat som de konventionella behandlingarna gör inom konventionell sjukvård idag. Dessa behandlingar har använts och misslyckats sen 40-50talet och många mediciner har inte uppdaterats sen 70-talet. De funkade inte då, och gör det inte nu heller..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
4/24/16, 5:51 PM
#9

Fast nu är det ju så att mediciner inte "uppdateras" utan man forskar hela tiden på nya preparat som ska ge max verkan och minimum biverkan.

Ibland så dröjer det åratal innan man kommer vidare med något preparat som är bättre.

Vi har en väldigt stor överlevnad när det gäller cancer idag om man jämför med 40-50-talet och det kan man tacka den konventionella sjukvården för och dess behandlingar som hela tiden utvecklats både vad det gäller mediciner som operationer, transplantationer, diagnostik och andra metoder som används vid olika cancersjukdomar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: