Annons:
Etikettdiagnosticera
Läst 1843 ggr
neapeaw
2/6/16, 9:12 AM

Är lite orolig, tips mottages gärna!

Hejsan! För att göra en lång historia kort, jag är 19år gammal tjej som för ungefär 2månader sen krockade med bilen, väl inne på sjukhuset röntgade dom mina lungor för att se ev skador som kunde ha uppkommit i samband med olyckan. Men det visade sig vara något helt annat, Läkaren kommer in och säger att jag har en Förtörtning i ena lungan, man kunde jämför det med en liten mörk broskbit ungefär. Efter det beskedet fick jag åka hem och läkarna skulle kolla närmare på bilderna sen höra av sig. Det gick kanske 7 dagar sedan ringde läkaren och sa att eftersom jag var så ung så misstänkte dom inte lungcancer. Jag skulle få komma på återbesök om 6månader-1år och kolla om den vuxit eller någon förändring hade skett. Men jag Är ändå orolig fast jag vet att det är ytterst ovanligt att få lungcancer i sån ung ålder som jag har. Men jag har ständiga ryggsmärtor som värker något sjukt, trött och orklös ofta, har gått ner ungefär 15kilo på kanske 4/5 månader. Sedan blir jag andfådd so fått jag anstränger mig (kan givetvis vara dålig kondis också). Men som sagt jag tror inte jag har lungcancer men jag är orolig och skulle vilja höra om någon annan här haft liknande situation? Gärna tips va det annars kan vara för något som är en rund liten svart förtätning i ena lungan? Tacksam för alla tips! Men Elaka kommentarer undanbes då jag skriver hör för att få tips inte kränkningar.

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Annons:
Maria
2/6/16, 9:18 AM
#1

Jag tycker att du ska söka vård igen.

Det mest alarmerande är väl att du har gått ner 15 kilo.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

neapeaw
2/6/16, 9:26 AM
#2

Ja jag funderar på att kontakta läkaren igen, men då hon totalt ratade min fundering kring lungcancer och nästan dumförklarade mig så känns det sådär att kontakta igen.. Ja jag har nog främst gått ner då min aptit är nästintill försvunnen.. Finns det någon annat som kan sitta i lungan som en rund liten förtätning i storlek som en liten broskbit?

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Maria
2/6/16, 10:23 AM
#3

Det är omöjligt att svara på utan att göra en större utredning men jag tycker att du ska söka igen eftersom du både är orolig och har symtom.

Det är ju inte alls säkert att det handlar Om Cancer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Indii]
2/6/16, 11:35 AM
#4

Precis som #1 skriver; kontakta din läkare igen. Eller varför inte en annan läkare, det är alltid bra att få ett andra utlåtande. Så länge du inte fått klarhet till dina symptom så ska du ju självklart söka vård för dem.

Upp till toppen
Annons: