Annons:
Etikettalternativa-behandlingar
Läst 1744 ggr
pernillaa
6/27/16, 9:40 PM

Förbereda sig för eventuell behandling?

Jag har flera symtom som pekar på bröstcancer och väntar nu på undersökningar och diagnos. Nu undrar jag om det finns något jag kan göra för att vara mer fysiskt förberedd för olika behandlingar om det skulle bli så? Tänker på typ vitaminer och andra naturliga grejer jag kan börja ta för att vara i bättre form. Är i rätt dålig form nu och har gått ner i vikt och känner mig svag. Vad är viktigast? Järn? D-vitamin? Har läst något om rabarbers effekt i koncentrerad form på cancer celler, kan man inta det på något sätt själv? Behöver känna att jag gör NÅT tills sjukvården kliver in…om det ens är något. Oavsett behöver jag komma i form. Nedan har ni artikeln om rabarber. http://kurera.se/rabarber-kan-halvera-antalet-cancerceller-48-timmar/

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Maria
6/27/16, 10:35 PM
#1

I tråden står att man håller på att isolera det potenta ämnet i rabarber. Ämnet ska tydligen angripa odlade leukemiceller. Därifrån är det väldigt långt till färdig medicin och tester om det verkligen hjälper på människor.

Att äta bra och röra på sig är ju det bästa för kroppen. Är man i dålig form så kan kanske något multivitamin vara ett bra tillskott.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
6/27/16, 10:41 PM
#2

Beklagar verkligen om du råkat ut för cancer.

D-vitamin stärker immunförsvaret. Det verkar ju knepigt det där med rabarber om det bara är pigmentet som funkar. Skall det vara det som ger den röda färgen? I så fall köpa rabarber och äta den rödaste delen, eller skala av den och äta.
Tyvärr brukar ju verkligheten inte var så enkel.

Men såg du i samma artikel rubriken Cancerceller lever av socker., och läste du artikeln? Det där har jag sett förut. Och man har ju tydligen hittat ett klart samband mellan mjölksocker och prostatacancer. Ett tips är då att dra ner på kolhydrater rejält. Äta s.k. ketogen kost, vilket kan verka komplicerat, men läser man på lite och börjar märker man att det inte är så svårt.

Jag hoppas verkligen att du har fel och att allt är OK, men jag skulle nog själv vara beredd att prova det mesta som kan verka negativt för cancer.

Maria
6/28/16, 8:54 AM
#3

Röker man så är det en sak man kan sluta med innan en operation för bättre läkning. Det är en sak man kan förbereda.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Indii]
6/28/16, 6:47 PM
#4

I många länder är kaffe (eller troligen alla drycker som innehåller koffein) bannlysta under cancerbehandlingen, så det kan ju vara en idé att dra ner på dessa. Samtidigt tror jag att det är bra att försöka leva "så vanligt som möjligt" innan du fått en eventuell diagnos. Även om du har symptom så kan det ju vara godartat.

Upp till toppen
Annons: