Annons:
Etikettförebygga
Läst 1380 ggr
Kirya
2016-09-30 21:58

Har jag bröstcancer?

Har lyssnat på poddar och hört allt mer prat om bröstcancer och själv börjat känna efter på mina bröst. Jag kan känna som en "boll" i övre delen av brösten och har alltid trott att det har något att göra med mjölkproduktionen (?) Eftersom jag inte har känt på några andra bröst än mina egna vet jag inte om det är så för alla eller om det är cancer… Jag är 21.

Enkreativsjäl

Annons:
Maria
2016-09-30 22:05
#1

Har du barn? 

Jag tycker att du ska kolla upp det mer för att skingra din oro så att säga. Kvinnor har mycket körtlar i brösten så det kan vara något helt naturligt men kolla det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kirya
2016-09-30 22:13
#2

#1 nej jag har inga barn. Vet du vart man går du/ringer? (Lite dålig på sånt här)

Enkreativsjäl

Kirya
2016-09-30 22:13
#3

vart man går då*

Enkreativsjäl

[postmortum91]
2016-09-30 22:28
#4

Troligtvis har du inte cancer, men ring vårdcentralen och be om tid så de kan kolla. Först kommer en läkare kolla, klämma och känna sedan troligtvis kommer de sticka in en nål i bröstet där knölen sitter och tar ett cellprov.
Jag är själv 25 år och har kollat brösten 2 ggr i mitt liv. Första gången var jag 14/15 och då fick jag genomföra en mamografi (vilket var värre än nålen). Andra gången stack han in en nål i bröstet och det var inte alls farligt, det stack bara lite som när man tar stick i fingret och kände inget mer. Andra gången var för typ 3 år sedan. Jag hade inte cancer (ta i trä) någon av gångerna.

Aleya
2016-09-30 22:35
#5

Ett tips är att känna på dina bröst efter du haft mens och se om knölen känns då. Men ring vc om du är orolig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Kirya
2016-09-30 22:36
#6

#4 Ja, vilken tur! Jo det skadar ju inte att kolla, så får nog göra det.

Enkreativsjäl

Annons:
Upp till toppen
Annons: