Annons:
Etikettdiagnosticera
Läst 4663 ggr
pernillaa
2016-10-23 00:34

Leverfläckar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag tror seriöst att jag är kypokondriker. Är så djävla orolig för alla mina födelsemärken som dykt upp från ingenstans känns det som. En del har kliat i perioder. Sökte precis i veckan till vårdcentralen för ett födelsemärke i tinningen och ångrar nu att jag sa att det bara var det jag var orolig för. Tog mig en titt på min rygg i spegeln för några dagar sedan och blev helt chockad över vilka helt ofantliga mängder födelsemärken det är och ser att en hel del av dom ser misstänkta ut. Tog några kort ikväll för att kunna se bättre. Borde jag vara orolig eller är det min hjärna och min ångest som spelar mig ett spratt som vanligt? Vill typ be om en akut-tid på måndag(egentligen fara redan ikväll om det var möjligt) och kolla upp dom jag har på ryggen. Om inte det här är något farligt så är jag officiellt hypokondriker för jag har sån panik nu så det domnar i fingrarna. Inte fan kan jag sova nu!
Om ni precis som jag tycker det ser misstänkt ut, vet ni ifall det finns någon väg att gå som är snabbare än vårdcentralen? Tycker många födelsemärken vuxit så explosionsartat. Det som gör att jag får panik är att det är så utspritt överallt. Så om det faktiskt är något måste det isf innebära att det spridit sig ganska bra. Fan vad jobbigt!

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Aleya
2016-10-23 00:48
#1

Andas. Och ta det på måndag istället. Finns inget att stressa för. Tror inte ens dom skulle ta emot dig på jouren för detta. Det är alltid bra att kolla födelsemärken. Men dina andra symtom beror på att du får ångest över detta. Jag kan inte bedöma födelsemärken utan det måste en läkare som ser det live göra. Utan försök slappna av istället.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

annia1
2016-10-23 00:49
#2

Jag är lite osäker på vad du menar när du skriver "sökte precis i veckan till vårdcentralen". Menar du att du redan varit dit eller att du ringt och fått en tid.

Har du varit dit så ring och beställ en ny tid och tala om att du vill att dom även ska titta på dom på ryggen.
Har du ringt och fått en tid så dom ska titta på det i tinningen så be dom då även titta på ryggen och tala om att några har kliat. Det brukar inte vara nåt problem.

Jag vet inte hur dom ska se ut så jag kan inte bedöma om det är nåt konstigt eller inte. Men när det gäller födelsemärken så kan det dyka upp nya utan att det är nåt farligt. Inte heller att det är så utspritt är nåt konstigt.

Tyvärr så tror jag inte att du får nån akuttid på måndag på VC och jag tror att skulle du vända dig till akuten så kommer dom nog hänvisa dig till att kontakta VC på måndag.
Det jag kan säga utifrån här där jag bor att ringer man VC och ber att få födelsemärken kollade så brukar man få en tid rätt snart.

.

Persifone
2016-10-23 00:56
#3

Det skulle kunna handla om mjällvårtor (LÄNK) vilket är helt ofarligt och det är det många som har. Men ring och boka en ny tid till vc på måndag :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

pernillaa
2016-10-23 01:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Tack. Känns redan bättre. Borde finnas en hypokondriker-chatt att ta till! Haha! Var otydlig, jag har redan varit hos läkaren och de tog kort på den i tinningen och skickade till hudkliniken. Ska ringa direkt på måndag igen och be om en tid.
Här är lite närbilder på det jag kom åt med mobilen i handen. Den största av dom sitter på nyckelbenet. Har sett den ibland men tyckt den såg okej ut eftersom den var relativt platt men kikade närmare nu och insåg att den också ser skum ut. Sista bilden, de minsta sitter mellan brösten.
Hursomhelst, märkligt hur ångest kan ställa till det. Jag ska fan inte kolla sånt här på kvällen. Nu har jag tagit både atarax och imovane så jag lär däcka snart. Sov så gott alihop!
Imorgon ska jag älsa på lite om vad det innebär att vara hypokondriker och vad man kan göra åt det. ;)

Ha en bra dag! // Pernilla

Aleya
2016-10-23 01:27
#5

#4 det är nog ingen idé att lägga ut en en bild. För vi vet ju inte ens hur födelsemärken som inte är ok ska se ut. Så ta detta med läkare istället och ta ixh vila ut.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2016-10-23 08:30
#6

Jag håller med om att det inte hjälper med bilder då märkena måste undersökas.

Jag kan trösta dig med att min rygg ser ut som din ungefär och jag har fått fler och fler märken med åren.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: