Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2319 ggr
[Wijnja]
3/18/17, 2:29 PM

Sorg

Min syster har ändtarmen cancer hon är väldigt sjuk vi tror hon är döende nu har man bara sorg hon fick cancer för 1 år sen nu har hon stomi vi vet inte hur illa sjuk hon är hon säger inte hur det ligger till nu är man orolig har ångest

Annons:
Maria
3/18/17, 3:03 PM
#1

Vad jobbigt.

Går det inte att prata med henne alls?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
3/18/17, 3:09 PM
#2

Jo då vi pratar mest rädd såra henne

Maria
3/18/17, 3:11 PM
#3

Men du skriver att du inte vet hur sjuk hon är?

Kanske både ni och hon skulle må bra av att faktiskt prata om sjukdomen och vad som händer.

Hon kommer med all säkerhet inte att bli sårad. Det är ju snarare värre om man låtsas som ingenting för att man är rädd för att såra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
3/18/17, 4:48 PM
#4

Där har du rätt iskallt prata med henne

Maria
3/18/17, 5:08 PM
#5

När jag var som sjukast så var jag tacksam att andra frågade mig hur jag mådde och hur det stod till. Jag själv ville inte oroa andra i onödan och när de då tog upp saken så kändes det helt OK att prata.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
3/18/17, 6:12 PM
#6

Tack för stödet vi råkar prata hon har precis opererat sig

Annons:
Maria
3/18/17, 6:32 PM
#7

Är hon nyopererad så finns det ju fortfarande hopp. Jag gissar att operationen följs av strålning eller cellgift.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
3/18/17, 7:36 PM
#8

Precis hon har operation sig för en vecka sen hoppas hon blir frisk

Maria
2/22/18, 6:58 AM
#9

Nu har det gått ganska lång tid och jag undrar hur det går för din syster?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
2/22/18, 9:17 AM
#10

Hon är inte frisk än hon får behandling fortfarande

Maria
2/22/18, 9:19 AM
#11

Är det cellgifter hon får eller vad är det för behandling?

Frisk förstår jag att hon inte är efter så kort tid. Jag undrade mer hur hon mår.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
2/22/18, 10:29 AM
#12

Båda hon har stomi jag tror det inte går bota henne

Maria
2/22/18, 10:31 AM
#13

Jo men jag tänkte på att du skrev att hon var döende. Det verkar i alla fall ha blivit bättre än så. Hon äter alltså cellgifter?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Wijnja]
2/22/18, 10:47 AM
#14

Japp

Upp till toppen
Annons: