Annons:
Etikettdiagnosticera
Läst 2291 ggr
Excutingsong
5/1/17, 4:10 PM

Problem med sidan

Har problem med värk i vänster sida av magen som börjat stråla ut i ryggen med hjärtklappning och enorm trötthet samt gul avföring varje morgon. Har varit såhär i några månader nu.. ibland är jag bättre och ibland är jag sämre. Är mellan 20 och 30 år. Avföringen innehåller mycket slem och fett. Har lite förhöjda levervärden men bilirubinvärdena är bra och proverna på bukspottskörteln är också bra. Gjorde en skiktröntgen av magen igår där de inte hittade några fel i bukspottskörteln eller nån annanstans i magen heller.. Men jag är ändå orolig, mår såpass dåligt. Läkaren säger att de uteslutit cancer, kan jag lita på det? Och är det någon som kan veta vad mina problem beror på?

Annons:
Maria
5/1/17, 4:21 PM
#1

Jag tycker du ska lita på läkaren vad det gäller cancer.

Däremot kanske man kanske ska utreda mer varför du har förhöjda levervärden och gul avföring.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Excutingsong
5/1/17, 4:24 PM
#2

Men mina besvär sitter på vänster sida och allt tyder på att jag har nå vajsing med bukspottskörteln, speciellt när det strålar ut i ryggen.

Excutingsong
5/1/17, 4:25 PM
#3

Nån mer som vill uttala sig?

Niseeu
5/1/17, 4:48 PM
#4

Jag tycker definitivt att du ska lite på läkaren när det kommer till cancern. Det gula bajset kan bero på orsaker som matintolerans eller brist på lipas, de enzymer som bryter ned fett. Det kan finnas brister i bukspottkörtelns förmåga att tillverka enzymet eller något som blockerar transporten. Din läkare har redan gjort dom prover och undersökningar som behövs för att undersöka just det så det tycker jag inte heller du ska oroa dig över. Det är viktigt att dina lever värden följs upp och att man hittar orsaken men samtidigt kan det varit en diff på provet och att nästan prov ser bra ut. Brukar du vara hård i magen?

Excutingsong
5/1/17, 4:53 PM
#5

Finns det något jag kan köpa på Apoteket för att hjälpa matsmältningen och nedbrytningen av fettet? Nej aldrig hård i magen. Bara massa gult fett som flyter på vattne

Maria
5/1/17, 4:58 PM
#6

Är du färdigutredd? Eller ska du tillbaka? Om inte, tycker jag du ska söka läkare igen med dina frågor och så finns ju skiktröntgen som grund.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Excutingsong
5/1/17, 5:05 PM
#7

Jag tycker ju inte att jag är färdigutredd, mår ju såpass dåligt men de hittade inga tumörer eller nå avvikande på skiktröntgen så den biten kan jag släppa eller?

Maria
5/1/17, 5:08 PM
#8

Det är väl bra om du bokar en tid igen och skriv ner alla dina frågor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niseeu
5/1/17, 5:12 PM
#9

#7 Till nästa läkare möte kan du kanske ta upp med din läkare om en koloskopi vore Aktuellt?

Excutingsong
5/1/17, 5:21 PM
#10

Men läkaren på akuten sa att det inte fanns cancer nånstans i magen, borde jag inte lita på henne och röntgen läkaren? Va kan en koloskopi visa som inte en röntgen kan

Niseeu
5/1/17, 5:33 PM
#11

Som jag skrev tidigare så tycker jag att du ska lita på läkaren om att du inte har cancer. Man gör en koloskopi om läkaren misstänker en inflammation i tarmen. chrons sjukdom, sår osv. Man kan även ta vävnadsprover för att göra en grundligare undersöking. Det jag skrev var att du kan ta upp med din läkare om en koloskopi kanske vore aktuellt

Excutingsong
5/1/17, 5:39 PM
#12

Sitter här hemma och gråter för att jag är rädd

Niseeu
5/1/17, 5:54 PM
#13

#12 Ingen här kan säga vad som är fel på dig det kan endast en läkare göra. Hjärtklappningen skulle kunna vara psykiskt tex för att du har stressat upp dig så mycket över det här. Lyssna på läkarna när det kommer till cancern dom går igenom proverna och rönken bilderna noggrant hade dom hittat minsta lilla hade dom berättat det för dig. Mitt råd nu är att skriv upp minsta lilla fråga du har ring vårdcentralen imorgon och boka tid så du kan få träffa en läkare och prata om allt det här.

Annons:
Maria
5/1/17, 7:34 PM
#14

Jag tycker absolut att du ska lita på din läkare. Du borde kanske försöka vara glad åt resultat istället😉 Det är många som gärna hade fått ditt svar.

Precis som Niseeu skriver så kan det vara en mängd olika orsaker till dina problem med magen förutom just cancer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Halvdansken
5/29/17, 7:30 PM
#15

Gul avföring och fettdiarreer kan också bero på gallbesvär.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: