Annons:
Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 4769 ggr
Halvdansken
5/25/17, 6:04 PM

Min mans cancer. Igen igen igen...

Vi (eller ja, min man) fick cancer i munnen 2010. Operation, strålning, cancern kom tillbaka, ny operation, ny strålning…

Sen var allt fint i fem år. 2016 kom skiten tillbaka, de tog halva struplocket, allt ok. Vid en standardkontroll i starten av 2017 hittade de nåt som de inte gillade, men biopsin visade att det inte var nåt.  Hurra!! Fram med champagnen!! 
Sen fick han ont i halsen, vi hoppades att det var halsfluss, men penicillinet hjälpte inte, så in på Rigshospitalet (vi bor iDanmark), och ja, PET-scanningen hittade en lite ny tumör. 

Så nu är det operation igen på tisdag. 
Suck…. Den där sjukdomen verkar inte ge upp.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
[Wijnja]
5/25/17, 6:44 PM
#1

Så hemskt beklagar verkligen

Maria
5/25/17, 6:57 PM
#2

Åh vad ledsamt. Jag hoppas innerligt att de får bort allt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
5/25/17, 6:59 PM
#3

Beklagar. Men jag hoppas att allt går bra

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Brommel
5/26/17, 12:04 PM
#4

Hej!
Det var länge sedan och jag beklagar att den förhatliga cancern dykt upp. Vi var sjuka ungefär samtidigt och både du och jag var härinne en hel del. Jag hoppas allt blir bra och att den förbaskade cancern blir förpassad långt bort och för alltid. Kram!

Maria
5/29/17, 7:27 AM
#5

Jag tänker på dig Halvdansken. Du får skriva här och lätta dina tankar och funderingar om det lättar.

Här är ju inte jättestor aktivitet men alltid några läsare i alla fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Halvdansken
5/29/17, 5:01 PM
#6

Nä, man skriver väl mest när man har problem, så kanske är det bra att aktiviteten är låg. Eftersom han blivit strålad två gånger så är hans slemhinnor skadade och kan inte stå emot cancercellerna, så de får sas "tag". Om vi vetat det så hade vi kanske inte gått med på den andra strålningen som gjordes för säkerhets skull, för 5 år sen. Å andra sidan hade de nog försökt stråla bort tumören på struplocket, så…. Tja? Han opereras med roboten i morron, den kan skära väldigt exakt, och med mindre marginal. Men visst är man nervös ändå. Men han är ju i de bästa händer.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Halvdansken
5/29/17, 5:03 PM
#7

Men det är skönt att skriva av sig här, där folk vet vad det handlar om. På FB skriver folk "styrkekramar". Jag hatar det uttrycket.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Wijnja]
5/29/17, 5:20 PM
#8

Min syster har ju cancer vet hur du går igenom

Maria
5/29/17, 6:35 PM
#9

#7 Ja det kan bli för mycket av det goda.

Jag kan inte ens föreställa mig hur det är att vara "bredvid" eller anhörig till den sjuke. Jag tror många gånger att det kan vara värre. Man blir så hjälplös och så den hemska oron.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
5/29/17, 7:15 PM
#10

Precis håller med dig

Amasone
5/30/17, 9:59 PM
#11

Hej halvdansken. Så oerhört jobbigt för er. Hoppas att operationen gått så bra den bara kan.

Halvdansken
6/13/17, 12:31 PM
#12

Min man är opererad, och de fick tumören med marginal, men den satt dumt, precis i svalget, så han har sond och går på flytande, för att det inte ska fastna nåt i såret. Plus att han går på morfin och andra smärtstillande.  Eftersom han blivit strålad så tar det längre tid för honom att läka. 

Men han är en kämpe, så vi tar en dag i taget.  Hans chef var här och pratade med honom. Han sa att "När du kommer tillbaka så vill jag ha dig på detta projektet och jag hade tänkt att  bla bla…"
Min man blev skitglad! Wow, de fortsätter satsa på mig.  Det var faktiskt ett lyft för honom.   Plus att avdelningen samlat samman till en flott uppstammad ros, som ska få en plats i rabatten vid vår terrass.  Sött av dem.
Nu börjar vi om.  Ibland kan det vara bra att inte bara tycka synd om, och "ta det nu lugnt"-varianten.  Som jag då gör givetvis, som nervös fru. 😃

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
6/13/17, 12:52 PM
#13

Åh det lät bra 🙂 Att de fick tumören med marginal var ju härligt.

Det låter som en bra chef också. Skönt att få prata om annat än sjukdom.

Trevligt att du håller oss informerade Halvdansken😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
7/7/17, 6:13 AM
#14

Hur går det för er så här några veckor efter operationen?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Halvdansken
7/7/17, 3:44 PM
#15

Han läker sakta men säkert, börjar trappa ner på morfin och andra starka smärtstillande. Allmänt piggare, men ingen god biff med ett gals rött ännu. Det får vi vänta på en månad eller nåt. Tack för omtanken.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
7/7/17, 3:46 PM
#16

Skönt att höra att det går åt rätt håll även om ni så klart tycker det går långsamt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
10/12/17, 11:20 AM
#17

Hur går det för er? Det var ju ett tag sedan nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Halvdansken
10/12/17, 6:28 PM
#18

När folk frågar brukar jag säga "Det är ok, han har inte cancer just nu". 
Vilket han inte har. Nu.  Så får vi se vad som händer.
Eftersom han blivit opererad och strålad i mun och svalg så mycket, har han fått problem med ärrvävnad (det är liksom stelt och oflexibelt)  som gör att han har haft lite problem med tal och att äta. Så nu har han varit inne på en op där de provade att skära bort en del av det, och så har han fått övningar han ska göra med munnen och tungan. Men det är klart att det är lite irriterande, han är sydd och det gör lite ont.  
Men på nåt sätt är det en "positiv" operation, som ska leda till förbättring, inte bara rädda livet. 
Han får också cannabisolja, jag tror på det efter att ha läst mycket om vad det kan göra. Läkarna säger att det är ok med dem, men tycker nog att vi är lite korkade som lägger pengar på sånt. 

Tackar för omtanken. Skönt att nån tänker på en, liksom.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
10/12/17, 9:37 PM
#19

Hoppas att han snart blir bra i munnen. Ett jädrans ställe att ha ont på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[KatarinePierce]
10/13/17, 7:13 PM
#20

Så dåligt! Hoppas han kryar på sig

Annons:
Maria
2/21/18, 7:52 PM
#21

Nu har det gått ännu ett tag och jag hoppas att allt är OK.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
3/14/18, 4:38 PM
#22

Även jag undrar hur det går?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Halvdansken
3/14/18, 8:42 PM
#23

Jodå, det är ok just nu. Han var på koll på Rigshospitalet och det såg fint ut. Hans munstatus (tänder, tandkött osv) ser bättre ut sa hans tandläkare och det är ju fantastiskt.
Jag proppar i honom lite olika naturläkemedel och vitaminer som jag tror kan hjälpa till att stärka immunförsvaret. Skadar i varje fall inte.  
Vi håller tummarna. En dag i taget.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

vallhund
3/14/18, 8:47 PM
#24

Skönt att höra ifrån dig!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
3/14/18, 9:00 PM
#25

Jag håller med. Skönt att höra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: