Annons:
Etikettalternativa-behandlingar
Läst 3515 ggr
Modesty67
2013-04-01 22:17

Hjälp!

Är ny här på iFokus och ser att ni ger varandra otroligt mycket stöd och tips, det känns mysigt tycker jag.

Undrar nu om någon har något tips mot slemmet i mun och hals?

Håller på att bli fullkommligt tokig och äcklad av allt slem som uppstår och har gruvliga problem med att svälja vilket innebär att jag får spotta stup i kvarten. Smaken är fruktansvärd och slemmet gör det inte bättre. Är mer än halvvägs in i behandlingen (strålning och cellgifter mot halscancer) och känner att jag behöver lite råd och tips här, för detta tar ut mej totalt. Har legat rätt ut hela dagen i hopp om att förtränga allt slem men det går ju sådär…

Vad göra? Tips på te?

Har provat Salvia avkok i hopp om att mildra svampen men det smakar ju nåt i hästväg också. Dricker Wishyvatten och det smakar fisk…

Annons:
vallhund
2013-04-02 05:03
#1

Acetylcystein? Receptbelagt slemlösande medel i brustablettform, mycket effektivt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Brommel
2013-04-04 18:08
#2

Jag har strålats mot cancer i halsen och slemmet var verkligen jobbigt. Man får spotta och slemmet är vidrigt. Jag fick just Acetylcystein och det hjälpte verkligen så be om ett sådant recept. Lycka till med din behandling. Smaken försvinner och just vatten smakar som du skriver. Inte blev det bättre av att man fick svamp i munhålan och det gjorde rejält ont. Titta in här för här får du stöd och människorna härinne är underbara!! Jag hade så stort stöd när jag själv genomgick min strålbehandling mot cancer på stämbandet. Får jag fråga var din cancer sitter? Du får tydligen också cellgifter. Kram på dig och skriv gärna härinne och berätta ❤️

Modesty67
2013-04-08 13:59
#3

Hej Brommel och Vallhund!

Tusen tack för era tips.❤️

Jag dundrade iväg till läkaren och bad om acetylcyctein med en gång. Det har hjälpt ngt. Men ja, slemmet är v e r k l i g  e n vidrigt.

Svar till Brommel:

Jag får både cellgifter och strålning. Nu är det en och en halv vecka kvar bara =) Du kan läsa mer på min blogg.

http://alternativ.blogg.se

Tumören sitter på väg ner i svalget med spridning till 2 lymfkörtlar på höger sida. 

Vad drack du? HIttade du ngt som smakade ok?

Känner att jag måste ha i mej vätska och det tar emot nu. 

Kram och Tack igen! Anette

Brommel
2013-04-09 19:06
#4

Hej Anette! När jag var mitt i behandlingen så smakade allt "skit" och jag levde på vatten och energidrycker som jag fick recept på och köpte ut. Jag lyckades hålla vikten men gud så jag längtade efter att känna smaker igen och slemmet var verkligen jobbigt och även ett par veckor Efteråt. Men sedan försvann problemen snabbt. Jag tänker följa din blogg också och heja på!!! Stor kram till dig!! ❤️

JereMina
2013-04-09 23:43
#5

Så jobbigt men bra förslag du fick. Jag kan föreställa mig lite hur det är då jag blir väldigt slemmig om jag äter viss fruktgodis…😛

Kramar om dig ❤️

Upp till toppen
Annons: