Annons:
Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 1223 ggr
motherangel
2014-02-02 19:05

min lillebror

Jag vet inte hur jag ska agera… min lillebror vill inte att Någon utomstående vet, men här kan jag skriva av mig

I onsdags fick min lillebror provsvar på de prover du tagit i halsen på han, elakartade tumörer

jag känner mig helt bedövad! jag och min lillebror är dom som har haft närmast kontakt av oss 5 syskon. Han är bara ett år yngre än mig, så när han flyttade till lillpite för ett år sen kändes det jätte jobbigt då jag bor i göteborg. Så ringde han i onsdags.. och min värld stanna upp. Min första fråga var om han ville att jag skulle åka upp till han, vilket han inte ville. Ingen i familjen får åka upp…

mamma kom med idén att vi ska turas om att skicka något kul till lillebror en dag i veckan var så han känner att vi är med han, så på tisdag är det min tur

näste vecka vet dom mer om behalndling (operation och/eller strålbehaldling)

Vad kan jag som storasyster göra för att stötta min älskade lillebror på rätt sätt?

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

Annons:
[Mia-Li]
2014-02-02 19:32
#1

Usch så hemskt. 😕

Men det ni kan göra är att lyssna när han vill prata. Finnas där för honom om än på avstånd. Säg till honom att du kan komma när han är redo för det. Följ med han på behandlingar och undersökningar.
Min pappa ville INTE att vi skulle komma till honom på sjukhuset ibland när han låg där inne. Idag ångrar jag att jag inte struntade i det och åkte dit iallafall. Nu känns det som om man inte brydde sej.
Så kan du, åk dit även om han säger nej. Just för att stötta.

Jag hoppas han snart väljer att berätta för de andra så han kan få rätt stöd även av sina vänner.

Kram🌺

motherangel
2014-02-02 22:07
#2

Saken är den att han är väldigt arg av sig (pga hormonförändring) och jag vet att om han säger att han inte vill så vill han verkligen inte, han skulle gå i taket om jag åkte dit…

Vi som vet vad som händer har erbjudit sig att åka dit (mamma, extra pappa och mina syskon) och lillebror vill inte ha upp någon.. så tyvärr så får vi bara lov att finnas på håll :(

Tack för kramen <3

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

[Mia-Li]
2014-02-03 07:59
#3

Hej.

Då får ni finnas där för honom på avstånd.
Lyssna när han vill prata.

Kram

Upp till toppen
Annons: