Annons:
Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 1548 ggr
Jossangizmo
2/8/14, 6:31 PM

Orolig för mamma

Igår fick jag reda av mamma att hon har en tumör i bröstet, men det var en godartad tumör. Hon sa att den var ofarlig men ändå är jag så jävla orolig för henne. Bara ordet cancer skrämmer mig, jag fick panik och börja storböla. Jag googla lite om det eftersom jag inte vet något alls om tumörer och sånt. Där stog det att den inte kan sprida sig, är det är sant? Är det helt 100 på att den inte sprida sig eller bli något farligt? Blir det verkligen bra igen efter en operation?


Annons:
[Alexandralanstrom]
2/8/14, 6:36 PM
#1

min hund hade tumör som var i halsen, den spred sig i hela kroppen.. det äe svårt att veta om den " sprider sig eller inte " Hoppas din mamma mår bra

Mitralis
2/8/14, 6:36 PM
#2

Om det är en godartad tumör så räknas det inte som cancer, inte enligt wikipedia i alla fall 🙂
Det kommer att gå bra 🙂



Maria
2/8/14, 6:59 PM
#3

Är det en godartad tumör så är den god och precis som Mitralis skriver räknas den inte som cancer utan enbart "tumör"

Ta inte ut någon oro i onödan. Det tar bara en massa energi.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jossangizmo
2/8/14, 11:21 PM
#4

Åh, tack för att ni svara ❤️


Mitralis
2/9/14, 9:01 PM
#5

Carola hade en cysta i bröstet som de tömde och det gick bra 🙂
http://www.expressen.se/noje/carola-hittade-cysta-i-brostet/



tilde&twix
2/18/14, 7:46 PM
#6

Om du går in på ungcancer.se så kan du se en film om hur cancer blir till, och att en godartad tumör inte är cancer. Precis som dom andra sagt.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

 


 


Annons:
Upp till toppen
Annons: