Annons:
Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 1475 ggr
Sugar Mist
2014-02-12 02:34

Hur hantera det?

Min vän har haft leukemi men blev frisk, men nu verkar det som att det är 50/50 att han fått tillbaka det.. Han hade Akut Myeloisk Leukemi(?) och han säger nu att det är 25% att han skulle klara sig igenom detta, 10% så som han mår nu. Jag har ingen aning om hur jag ska reagera.. Känner lite hur paniken kommer krypandes, var nära på att mista honom i sommras, och minns tydligen hur jag kände mig, och vet inte om jag skulle klara det.. Han är min närmsta och bästa vän, som stått mig genom vått och torrt de senaste åren. Hur hanterar man en sådan här sak?

-

Annons:
_Fisken
2014-02-12 03:37
#1

Jag är själv dålig på att hantera sånt här och vi har alla olika metoder och klara av sjukdomar hos nära och kära. Jag minns min far när han blev allvarligt sjuk, jag drog mig undan för jag klarade inte av att se det. Det var fel av mig. Det ångrar jag idag. 

Jag tror man måste acceptera smärtan och oron. Det låter krasst men det finns ingen annan väg som jag vet av ialla fall. På mig så har "hjärnan" fixat det på nåt sätt…dämpat ner det dåliga så man klarar av det. Så har det fungerat för mig.

Kram

Fridaybrew
2014-02-12 04:33
#2

Tyvärr ges inga facit ut föräns livets bok är slut. Man får göra sitt bästa så länge man kan.

Här kan du hitta min kompis "resa" genom leukemi han skrev otroligt bra och informativt. Han var en underbar kille som tyvärr inte klarade av sin sista prövning.

http://cancer.ifokus.se/discussions/4d71383db9cb46221d04f91b-leukemi-en-sjuk-himla-resa?participating-8

RIP Martin tänker på dig fortfarande!

/Fridaybrew

Upp till toppen
Annons: