Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2062 ggr
kerstinjo
2014-03-01 00:40

Dessa metastaser.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, nu har de härjat runt igen de virriga metafånerna.

Att de bosatte sig i lungan kan jag förstå, syrerikt blod, frisk luft för det mesta och inte har de blivit nikotinförgiftade heller.

Skelettets metafåner var kanske dåliga på att bygga och ville ha lite stöd av skelettet. LiparSå nu har de hittat ett till ställe att slå sig ner på.

Metafånerna i mjukdelarna är kanske bara bekväma utav sig och vill ha ett mjukt och gott ställe.

Men vad farao ska de i levern att göra? Arg

Vem vet? Metafånerna har i alla fall ingen koll och är bara totalt vansinniga och elaka!

Undrar var nästa anhalt är? Njurar och hjärnan ska enligt onkologen kunna ligga risigt till.

Så där rök ett antal år av min överlevnadstid.

Underligt nog så är mina värden bra och som de säger på onkologin; Visste vi inte att du var så sjuk skulle vi varken kunna se eller höra det på dig.

Så nu ska jag göra skyltar och sätta upp lite här o var.

Ha det så gott alla mina vänner!

 Kerstin 

 

Annons:
Maria
2014-03-01 08:43
#1

Återigen ett underbart inlägg av dig Kerstin med mycket humor mellan de allvarliga raderna.😉

Jag beundrar ditt sätt att se på livet och den gräsliga sjukdom du drabbats av.

Att läsa dina inlägg gör mig glad trots att det är i grunden så ledsamt.

Hoppas du förstår hur jag menar….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kerstinjo
2014-03-01 10:18
#2

Klart jag förstår, fastän även hjärncellerna är vimsiga.

Jag vägrar att slås i backen av cancern. Ska metastaserna jäklas med mig så kan jag jäklas tillbaka.

Jag mår ju ändå bra, trots allt jag drabbats av de senaste tre åren och jag har en inre styrka som kanske har blivit starkare pga allt elände som har hänt.

Eftersom jag ändå inte kan göra något åt det, så gäller det att ta vara på livet!

Små ljusglimtar som när jag hittade en tuff pyjamas till lillkillen. Köpa och skicka iväg. Edvin brydde sig nog inte, men Elin blev glad och då blir jag glad.

Små saker som numera är viktiga för mig!

 Kerstin 

 

Taxelina1
2014-03-01 21:28
#3

Misstyck inte…men jag letar efter dina inlägg. Fler borde få chansen att få läsa dom. Du är som en frisk vind för alla sjuka och jag beundrar dej enormt😉

En stor kram får du av mej Taxelina1=Doglovers (hängde här för ett tag sedan)

Hälsning från en stor djurvänCool

kerstinjo
2014-03-01 23:34
#4

#3 Tack! Det värmer och nu fick du mig att le. Kramas

 Kerstin 

 

Brommel
2014-03-05 20:04
#5

Ja jag håller med Taxelina1 om inläggen från dig Kerstinjo. Trots allt jäkelskap du utsatts för och varit med om så har du ett härligt humör och dina inlägg är vanvettigt härliga att läsa med all den humor du har. Du är ett föredöme för många människor och fler borde läsa de här inläggen och lära sig massor om livsvilja och också lära sig lite om humor. Stor kram :)

signemo
2014-03-05 20:31
#6

Kerstin. Fina kvinna. Hoppas du vet att bland oss också har vänner de stunder du behöver det. Ibland så tänker jag att jag borde spara alla dina inlägg på något sätt. Man vet ju aldrig när man själv drabbas och du ger sån styrka .

Du vill ju ha det vanligt också. Så jag kan berätta att idag blev det shopping av lite blommor efter jobbet, sen pratat med goa dottern och sen latar jag mig. Dottern tyckte jag skulle gå ppå magdanskurs, jag var visst tillräckligt dallrig för det😃. Skulle detta ske får jag väl lägga in en film här. Då kommer ni att gapskratta en vecka.  

🤗 på Er

Var rädda om varandra

Annons:
kerstinjo
2014-03-05 22:03
#7

Näe signemo, det är volanger man får runt midjan. Gôrsnyggt!

 Kerstin 

 

[Mustangcab]
2014-03-05 22:04
#8

Instämmer i hyllokören. Du har verkligen ett enastående sätt att se på tillvaron.

signemo
2014-03-05 22:10
#9

Skallta en koll på volangerna innan jag kojar. Volanger skall man sköta om😃

Var rädda om varandra

Upp till toppen
Annons: