Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2128 ggr
kerstinjo
2014-03-06 10:54

Aj, aj.

Klaga är inte min melodi, men fy tusan vad jag har haft ont i flera dagar.

Ringa onkologin? Nä! Ringa akuten? Nä, för jag vet ju varför jag har ont. Min smartaste lösning var att öka doseringen av morfinet. Lugn, gott folk, jag vet vad jag gör.

Nä, en massa morfin tog inte bort smärtan. Så i måndags ringde jag min ssk på onkologin.

Åh, tjata inte om proppar i lungan, andfåddhet osv. Jag lät nog ganska irriterad, men det tyckte jag att jag fick bli. Inte var jag vimsig i huvudet heller. Yrar

Värker det något vansinnigt i skuldran och alldeles för mycket runt omkring, så inte 17 är det lungan eller mer vätska i lungsäcken, inte 17 är det hjärtat heller. *funderar* frågade hon om tån?

Jag har ju en nybildning av cancern i skulderbladen och eftersom jag är så vansinnigt logisk Får idé så var det självklart det som spökade. Spökade? Nä, jäklades något vansinnigt. 

Jaja, akut in till sjukhuset, uppmött av läkare och en säng ordnad, så gled jag in via gräddfilen. Läkaren hade redan fått all info från min ssk, så jag behövde inte upprepa mig 1000 ggr.

Massor av prover och olika röntgen. Men jag skulle åka rullstol till o från röntgen! Tja, kanske jag har en släng av lite cancer i tån också?

KAFFE!!!

Ja, det fixade min rumskompis till, kaffe och en paj. "Men….ska du verkligen dricka/äta det för din mage är ju kass också……!!" Pustar

Jag fick en massa sjukdomar av vårdpersonalen och i stället för morfintabletter så kunde de ge mig en morfinspruta direkt. 

Bakom min rumskamrats skärm hörde jag massor av fnissningar. Glömde att fråga henne, men hon hade nog sökt för okontrollerade fnissanfall.

Efter kaffet så tyckte jag att vi kunde smita ut och röka. Men……"du ska väl inte röka?"

Klart jag ska, för det ingår i min nya livskvalitet. Återigen drabbades hon av sin sjukdom "okontrollerade fnissanfall."

Vad skulle jag berätta?

Jo, att skelettcancern ökar lite väl fort. Metafånerna har hoppat över byvägarna och kör på autobahn numera.

Men jag fick långtidsverkande morfin och en annan sorts morfintabletter v.b. Fungerar perfekt!

Så nu är jag nog rätt så frisk egentligen. Glad

 Kerstin 

 

Annons:
Maria
2014-03-06 11:58
#1

Fast det här med tån låter lite oroväckande får jag säga😉 Fniss.

Jag älskar dina inlägg. Nu har du gjort min dag igen.

Att du kan vara en sådan glädjespridare är…..jag vet inte ens vad jag ska kalla det…..

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

signemo
2014-03-06 16:55
#2

Kerstin. Säg till läkarna att de sätter upp fartkontroller😉. Man får inte köra hur fort som helst.

 Fasen du borde ha nått pris,  skall se om jag kan komma på vad det skall heta. Du sprider en otroligt fin energi omkring Dig.

Var rädda om varandra

Taxelina1
2014-03-07 07:25
#3

Spara alla inlägg och gör en liten bok. Det går att göra böcker på olika håll, med bilder. I stället för bilder tar man texter.

Hälsning från en stor djurvänCool

Brommel
2014-03-23 20:29
#4

Kerstinjo, du är så förbaskat rolig mitt i all bedrövelse……jag gillar också full fart så vi kan väl köra ikapp någon gång? ;) Stor kram till dig ;)

Aleya
2014-04-12 02:03
#5

Är ny för dina inlägg kerstinjo

Men jag säger kör hårt med din attityd.
Du gjorde mig så otroligt glad. 😃

Hahahaha du ska inte röka? Ja men fasiken, är det livskvalité för dig så sök tills du storknar. 😂

Hade jag varit i din sits hade jag nog tagit lite berusningsmedel (alkohol) till iallafall en cigg. 😎

Våren är ju här så.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: