Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 801 ggr
Maria
2014-10-30 15:42

Ställa upp för "utbildning"

Igår ringde en neurolog till mig och undrade om jag ville medverka som "patient" till läkare som ska bli neurologer. De behöver  intervjua och göra fysisk status på "riktiga" patienter i utbildningssyfte.

Jag tackade givetvis ja och ska dit första gången i december och andra gången blir i januari. Två timmar vid varje tillfälle.

Det ska bli spännande och jag ska skriva här och rapportera😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2014-11-17 15:43
#1

Så nu har jag varit iväg första besöket.

Det var två träffar. En timme med varje. Det var  en läkarstudent som fick undersöka mig och intervjua mig. Det var en student med som tyst åskådare och så examinatorn. (och så upprepades det en gång till)

Jag fick inte säga vad min diagnos är och inte vad jag äter för medicin men alla andra frågor fick jag svara på.

De var hur duktiga som helst men det var svårt att låta bli att prata om diagnosen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ALPHIRA
2014-11-20 11:52
#2

Vad intressant, Maria. Håll oss informerad! /Marjaana

Lena1971
2014-11-24 17:06
#3

Åh vad spännande! Får du veta hur de diagnosticerade dig?


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
2014-11-24 17:41
#4

Jag tror inte jag får veta.

Jag är i alla fall lite mer förberedd inför nästa besök och kan göra mitt bästa för att hjälpa till😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: