Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 1452 ggr
ALPHIRA
2014-11-16 22:56

Problem eftr hjärncanceroperationen mm...

Jag blir SÅ irriterad!

En halv timme sen skrev jag här länge men sen bara allting försvann. Kan tydligen inte hantera allt. Kommenterade då ett av Marias inlägg.

Tror jag varit på den här sidan förut men kommer inte ihåg om jag skrivit något och i så fall vad.

Själv fick jag två st hästskoformade cncertumörer i hjärnan. Blev opererad den 6 nov. Dom fick inte bot allt så väntar nu på samtidig strålning och cellgiftsbehandling.

Maria, hur länge fick du vänta innan behandlingen började? Vet du vilka celgifterdu fick och hur länge? Hade du mycket biverkningar?

Vil lminas att du redan varit på MRT…Men vad fick du för svar?Det har jag missat.

Hoppas verkligen att dina poblem nu är tillfälliga och går över!!!

Jag själv hade många problem , kunde t dex inte använda gaffeln, förstod inte vad man ska göra med den. Iag äter jag  med gaffeln igen.

Maria, jag förstår dig fullständigt. Det är så myket som måste organiseras om i huvudet. Behöver du någon hjälp hemma?

Nuförsöker jag sicka detta.

äls Marjaana

Annons:
ALPHIRA
2014-11-16 23:04
#1

Jag ser nu att jag varit här förut men har inte hängt med riktigt när jag tittat på gamla inlägg etc.

Ser nu att du Maria jobbar 50%.🙂

Jag mår hur bra som helst idag men har ingen lust at börja jobba, dessutom använder jag bilen i jobbet hela dagen.

För hjärncancerpatienter tar det lång tid att organisera om allting i sitt huvud.

Maria
2014-11-17 19:52
#2

Ja, jag jobbar 50% och har fått sjukersättning resterande tid.

Jag tyckte det var väldigt jobbigt att inte kunna gå tillbaka fullt ut men har du ingen lust att jobba så är det kanske en annan sak.

Jag blev ganska påverkad av strålningen och var väldigt trött, fick svamp i munnen och sår i öronen😉förutom att håret lossade överallt utom på toppen av huvudet.

Jag minns inte riktig hur länge jag fick vänta på strålningen efter operationen.

Jag fick inga cellgifter utan bara kraftigt med kortison.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2014-11-17 19:58
#3

Jag kollade nyss. Nästan precis 2 månader efter operationen så började min strålbehandling.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lena1971
2014-11-24 17:05
#4

Jag hade en annan form av cancer, men jag kommer ihåg att det var viktigt att operationssåren var helt läkta innan cellgifterna började. Cellgifter påverkar ju immunförsvaret, så man ska inte ha stora sår när det är dags för dem.

Det var en vecka sedan du skrev den här tråden, Alphira, så du kanske vet mer nu. Hur går det för dig?


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Upp till toppen
Annons: