Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 1559 ggr
ALPHIRA
11/17/14, 1:02 AM

Tack Lena för information om cellgiferna.

Tack Lena för informationen om cellgifterna.

Vad menar du med en kur?

Jag har trott jag kommer att få strålning kanske 6-7 veckor, vet ej och samtidigt cellgifter hela tiden. Dvs att jag har en 6-7 veckors cellgiftskur. m det nu kallas för en kur.

Men finns det alltså hur många som helst olika slags cellgiftskurer?

Vet du hur det är med strålning och alkohol?

Nu i väntan på behandlingar så har jag tagit en liten klunk konjak på eftermiddagarna. Det känns bra och blir förstås ine berusad av det.

Ibland har det hänt att jag istället druckit 3 st 2,8 % folköl, suttit framför TV:n 5-6 timmar och sett på filmer. Det tar ca 1,5timme för mig att dricka en burk, ibland 2 timmar. Så jag blir inte berusad.

Tack att du finns!

Annons:
Lena1971
11/24/14, 5:01 PM
#1

Hej Alphira!

Jag antar att det är artikeln om cytostatika du läst. Det är som det står i den, att cellgifter och cellgiftkurer kan se olika ut. Det är olika typer beroende på vilken typ av cancer de ska ta kål på. Därför brukar man få ordentlig information innan man påbörjar sin cytostatika.

Kur kallas det när det är minst två olika mediciner som samverkar. Jag har inte fått strålning och cellgifter samtidigt, men det kanske kallas för en kur om man får det tillsammans?

Strålning och alkohol tror jag inte är något problem. Cellgifter och alkohol däremot får man inte kombinera hur som helst! Har du en kontaktsjuksköterska? Fråga honom/henne i så fall.

Hoppas allt går bra! 🤗


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Upp till toppen
Annons: