Annons:
Etikettdiagnosticera
Läst 11755 ggr
friskus79
2014-12-01 12:23

Bör jag gå till läkare? (Förändringar i munnen)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej… Älskar inte att springa till doktorn" i onödan" men är samtidigt lite orolig över dessa förändringar som hastigt har poppat upp… Det är både platta pigmentförändringar på några ställen i tandköttet i övre tandradenmen även en hård vit förändring som "sticker ut" från ena kinden (insidan) vid nedre tandraden… Detta har alltså kommit plötsligt och jag har aldrig haft något liknande förut. Någon som tror sig veta/känner igen vad det kan vara? Tack på förhand. :)

Annons:
[TanatosNyx]
2014-12-01 13:17
#1

det som sticker ut ser ut att vara ärrbildning efter att du har bitit dig (antagligen i sömnen), men det ovanför tänderna kan jag inte svara på, det hade jag kollat upp.

friskus79
2014-12-01 13:44
#2

Tack… Det på kinden sittter visserligen nära där jag "biter" lite i sömnen ibland, samma "stråk" kan man säga… men jag har aldrig fått någon vit och hård utväxt som nu utan det har isf varit mjukare vävnad… Detta känns som brosk/benvävnad de vita platta märkena som sitter i tandköttet känns lite hårdare än omgivande vävnad…

[TanatosNyx]
2014-12-01 14:05
#3

På mig kommer det och går dessa knölar just där jag biter. I dagsläget är de helt borta, men ibland har jag haft precis som du. Däremot det andra tycker jag som sagt ser knepigt ut så boka tid och kolla.

Gredelin
2014-12-02 11:16
#4

I första hand tror jag att det är tandläkare du bör gå till. De är experter på munnen.

friskus79
2014-12-02 12:46
#5

Ok. Har tyvärr inte råd att gå till tandläkaren. Nästan 1000 kr för en kontroll… Menar du att det inte är något för en läkare?

friskus79
2014-12-02 13:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Hade det inte varit för att det finns lite likheter med dessa bilder på konstaterad "cancer" så hade jag struntat helt i detta… har mer eller mindre läkarfobi och åker gärna inte in i onödan plus att jag har dåligt med pengar. Tänkte om någon visste med sig att detta var något som är vanligt utan att det behöver vara just cancer…

Annons:
Upp till toppen
Annons: