Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2141 ggr
Anonym
Anonym
2015-02-11 15:28

Orolig

Jag har ett tag haft en tryckande känsla i analen, ganska ytlig, i lite mer än en månad. Det känns lite som att man är nödig fast ändå inte. Kan även värka lite smått. Jag har varit noga med att kolla min avföring hela tiden men inte sett något blod för än idag. Färskt blod med klar röd färg. Jag blev helt skakis när jag såg det och drog till närakuten direkt. De har nu kollat och såg eller kände inget men påstår att det antagligen är hemorrojder. Ska till vårdcentralen på fredag men vill veta om jag ska vara orolig för ändtarmscancer? Någon som vet något?

Annons:
Anonym
Anonym
2015-02-11 15:35
#1

Hej jag väljer att svara dig anonymt! Jag är i samma situation. Har varit på en del undersökningar och i mitt fall rör det sig antagligen om en fistelgång. Googla på det för jag kan inte riktigt förklara. Det kan också bero på inre hemorojder. I mitt fall kommer de att söva mig och kolla lite noggrannare och ta bort det som ska tas bort. En lättare operation. Inget mysigt men inget farligt tack och lov. Jag oroade mig också för ändtarmscancer.

Anonym
Anonym
2015-02-11 15:43
#2

TS: Jag har googlat men tycker inte symptomen stämmer av det jag läser på nätet om fistlar och de symptomen jag har. Har du samma symptom som mig?

Anonym
Anonym
2015-02-11 15:44
#3

Japp samma symtom. Har även blödit ibland. Det skrämde livet ur mig, men var tack och lov inget farligt. Det var tydligen skillnad på fistel och fistelgångar.

Anonym
Anonym
2015-02-11 16:32
#4

Ok tack för att du tog dig tid att svara. Känner mig lite lugnad iaf. Lyckat till med operationen. =)

Upp till toppen
Annons: