Annons:
Etiketthjälp-och-hjälpmedel
Läst 2139 ggr
Bellie
2015-06-27 18:18

Cancer under armhålorna

Hej! Min kompis har två knölar under armhålorna som gör ont, en under varje armhåla. Hon vill ha hjälp med att säga om det kan vara något farligt. Hon är lite nojjig och säger att hon tror att det kan vara cancer…

Tacksam för svar

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
homeward bound
2015-06-27 18:21
#1

Mig veterligen så ömmar inte tumörer så det är troligtvis ingen fara, men är hon orolig kan hon uppsöka sin vårdcentral.

Bellie
2015-06-27 18:22
#2

Tack för svar!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Maria
2015-06-27 18:25
#3

I just armhålorna så har man en massa lymfkörtlar som kan svullna när man har en infektion i kroppen. Det brukar inte vara något farligt men han/hon ska givetvis söka hos sin vårdcentral.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[Boris Sager]]
2015-06-27 18:29
#4

Ja, later helt klart som infektion. Har hon rakat sig?

kalindas
2015-06-27 18:42
#5

Kan bli knölar om man rakat sig under armhålorna och sen använt tätslutande deo.
Säg till henne att prova att vara utan deo i några dagar och se om det hjälper.
Blir det inte bättre eller hon får jätteont så bör hon gå till läkaren.

/Elisa

Portie
2015-07-10 00:17
#6

Jag hade jätteproblem med knölar under armhålorna ett tag. Dom gjorde ont och var många. Vissa växte och blev väldigt stora, den senaste jag hade fick tömmas eftersom den var stor som en pingisboll. Fick veta att det var streptokocker. Fick även ta blodprover. Kan vara bra att gå och kolla upp det även om det troligtvis inte är cancer.

Annons:
Upp till toppen
Annons: