Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2208 ggr
Anna-Helga
2015-07-14 15:21

Skänka hår till peruker

Min dotter har sparat sitt hår jättelänge för att kunna skänka till peruker. Hur går det till sent praktiskt?

Annons:
Maria
2015-07-14 15:23
#1

Har ingen aning men kontakta en frisör som tillhandahåller peruker och annan hårförlängning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
2015-07-14 15:25
#2

Vill hon skänka till något speciellt? Annars så kan man sälja sitt hår.
http://www.365saker.se/2009/08/09/221-salj-ditt-har
Bara att leta rätt på närmsta perukmakeri på hitta.se

Vill hon göra något för andra så kan hon ju skänka de pengarna till det hon vill.

Sindri
2015-07-14 15:29
#4

Får inte alla som tappar hår p.g.a. sjukdom peruker? Kanske naivt att tro så.

Maria
2015-07-14 15:38
#5

Jag tappade hår när jag strålbehandlade huvudet (efter en hjärntumör) Jag fick hårförlängning då jag tappade allt utom på toppen av huvudet där man satte i förlängningen.

För att få äkta hår så innebär ju det att någon måste donera sitt hår så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
2015-07-14 17:15
#6

#5 av: Maria

Donera måste man väl inte. Man kan sälja sitt hår. Peruker av riktigt hår är jättedyra. Perukmakaren tar ju betalt, och som sjuk så får man ju peruken. Känns som om den som skulle tjäna på en donation är perukmakaren.

Annons:
Maria
2015-07-14 18:20
#7

#6 Fel av mig. Jag menar att någon måste donera/sälja sitt hår.

När jag fick se på olika alternativ så var det inte så stor prisskillnad mellan syntetiskt hår och äkta hår vilket förvånade mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: