Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1271 ggr
KPD
10/9/15, 4:16 PM

Cancerfondens lunchpromenader

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild: K Peter Dahlström iförd rosa snickarbyxor vid Cancerfondens lunchpromenad i Malmö 8.10.2015.

Under oktober genomför Cancerfonden lunchpromenader på flera orter i Sverige. Igår deltog jag tillsammans med många andra i den i Malmö. Det var en trevlig promenad och mycket god stämning.

Själv deltog jag klädd i rosa snickarbyxor. Jag hade lovat att göra det, om mina vänner skänkte minst 1000 kr till Cancerfonden. Det blev 2500 - 3000 kr, betydligt mer än jag hade räknat med. Det är visserligen bara en droppe i havet, men ett hav består av många droppar.

Det var första gången jag deltog i en lunchpromenad, men jag hoppas att det ska bli fler tillfällen. Jag vill också tipsa om att man med enkla medel kan bidra till en insamling. Det var med viss tvekan jag ställde upp från början. En medelålders man i rosa snickarbyxor balanserar på gränsen mellan att göra succé och att betraktas som byfåne. Jag hamnade dock på rätt sida; det blev mycket uppskattat.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
Aleya
10/10/15, 12:44 AM
#1

Bra gjort! 👍

Och vågat gjort. 😃
Och det var kanske en droppe, men många bäckar små. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

KPD
10/10/15, 1:54 PM
#2

#1 Tack! Jag har nog aldrig mött så mycket uppskattning. Rådet till alla män blir: "Ta på dig rosa snickarbyxor och världen ler mot dig!" Skämt åsido blev det succé vid detta tillfälle, och efter bilder i Expressen och Kvällsposten har flera vänner bidragit i efterhand.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

KPD
10/28/15, 8:37 AM
#4

#3 Bättre än vad? Menar du att det skulle finnas en motsättning mellan att stödja Cancerfonden och att äta sunt?


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Record
10/28/15, 9:41 AM
#5

När dimman lättnar kommer nyanserna av WHO's utspel att klarna, det ligger nog en lobby bakom.

http://www.annahallen.se/kott-listas-som-cancerframkallande

Maria
10/28/15, 1:02 PM
#6

Väldigt bra initiativ och en härlig bild som man blir riktigt glad av att se och man fattar genast vad det handlar om😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
10/28/15, 1:03 PM
#7

#3, #5 Håll dig till ämnet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
10/28/15, 1:59 PM
#8

#2 kul att det blev uppmärksammat. Du ska vara stolt. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: