Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1768 ggr
EvilElin
2015-11-04 19:27

Ung och orolig

Hej,

I oktober fanns de ju massa kläm-kalendrar som cirkulerade på nätet. Jag följde en sådan och senare även den som beskrivs på 1177. Efter detta ringde jag och boka tid, idag var jag på första koll hos sköterska som bara kolla. Imorgon mammografi. Jag är jätte frisk, jätte ung (27) och ingen bröstcancer i familjen. Jag förstår att risken är ytterst ytterst liten  att de är nåt överhuvudtaget. Men jag mår skit, kan inte sova och går bara som i trans.  Idag, hittade jag inte min bil på parkeringen. Nån annan som varit med om liknande? Jag vet inte hur jag ska orka den veckan det tar för en läkare att titta på bilderna och ringa mig med besked. Mvh Elin

Annons:
Aleya
2015-11-04 19:41
#1

Har du känt något eller är detta bara en kontroll för att du är orolig? Du hittade troligen inte bilen för att du är stressad och uppjagad som få. Man får ofta tunnelseende då man blir stressad. En vecka kan kännas som en låååång tid. Men det lär gå fort.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2015-11-04 19:45
#2

Har du känt någon förändring eftersom du ska göra mammografi?

Även om de hittar något på mammografin så behöver det inte vara just cancer. Jag hade förändringar när jag var 40+ och fick göra biopsi. 4 stick i två förändringar men det visade sig inte vara något.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvilElin
2015-11-04 19:57
#3

1# De kommer vätska från vänster bröstvårta. Det är en ovanlig symptom för att de skulle vara något. Troligtvis så råkar de ju bara vara så på mig men jag vart övertalad att kolla upp det. Jag förväntade mig att dom på bröstmottagningen skulle skicka hem mig direkt och säga att jag bara var fånig.

Kommer de? Jag har svårt med att somna in annars, de senaste dagarna har de  varit helt omöjligt. Känns jobbigt med hel vecka av detta…

EvilElin
2015-11-04 19:59
#4

#2 De kommer vätska från vänster bröstvårta. Det är en ovanlig symptom för att de skulle vara något. Troligtvis så råkar de ju bara vara så på mig men jag vart övertalad att kolla upp det. Jag förväntade mig att dom på bröstmottagningen skulle skicka hem mig direkt och säga att jag bara var fånig.

Förstår jag rätt om biopsi är nästa steg efter mammografi?

Maria
2015-11-04 20:37
#5

Biopsi är när man hittar någon form av knöl och tar ett stickprov med en nål för att kolla vad det är.

Jag har haft vätska som kommit från mina bröst så länge jag kan komma ihåg. Lite svagt genomskinligt om man klämmer på bröstvårtan. Nu fick jag barn när jag var 22 och jag minns inte om det var så innan eller om det kom Efteråt.

Det är svårt att säga att du inte ska vara orolig för det hjälper knappast men om ett tag så är allt detta bakom dig😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2015-11-06 06:21
#6

#3 jag har så av och till. Det är inge konstigt. Hade så när brösten växte och har haft så senast för 6 månader sedan. Inget jag oroat mig för eller ens brytt mig om att kolla. En vecka går alltid fort. Oavsett om man vill det eller ej. Iaf i min värld.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: