Jag tror att folk med egna erfarenheter av cancer som ger egna tips till de som vill veta som berÀttar allt mellan raderna som doktorn inte berÀttar om, rÀtar ut mÄnga frÄgetecken.
Trots att det kan vara svÄrt sÄ skulle jag föredra att man fick veta sanningen och inte som nu att man sjÀlv fÄr gissa.
Nu har jag lÀrt mig rÀtt mycket om prostatacancer som jag blev botad frÄn för 25 Är sedan.
De flesta cancersorter följer ett visst förlopp. Prostatacancer och bröstcancer Àr könsrelaterade cancersorter som i slutskedet sprider sig till skelettet och börjar i Ànden av ett revben dÀr man screenar för att fÄ bekrÀftat att den spridit sig till skelettet.
Huvudtumör, Lymforna, skelettet.
SÄ lÀnge man bara har en huvudtumör kan man i regel fÄ bort den, men har den börjat ge dottertumörer/metastaser som spridit sig till lymfstationerna sÄ anses man inte lÀngre som botbar utan det blir en kapplöpning mot döden via skelettet.
Kompisen fick 6 mÄnaders testosteronhÀmmande mediciner som stoppade cancern helt under tiden, men pÄ grund av resistens och giftiga biverkningar sÄ mÄste man upphöra med medicinerna och vips tog cancern över som fortsatte att vÀxa frÄn den storlek den hade innan medicineringen. En hopplös kapplöpning som cancern till slut vann.
Det har sÀkert kommit nya bÀttre mediciner och metoder under de 25 Är som gÄtt sedan jag botades.