Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 1255 ggr
Belimas
2016-03-28 00:27

Emend - medicin

Ny på sajten men jag har varit inne och kollat lite till och från sedan jag fick mitt cancerbesked. Osäker på om min undran hamnar i rätt grupp annars får en mod gärna flytta den rätt.

Jag har nu genomgått 4 av 6 cellgiftsbehandlingar och nu sista gången så fick jag prova ett nytt läkemedel mot illamående som hette Emend, 3 kapslar som jag skulle ta en om dagen av i 3 dagar.

Fick dock redan efter 1a tabletten lite biverkningar som jag dock inte förknippade med tabletten förrän jag hade tagit tablett nr 2. Biverkningarna blev inte så trevliga, de värsta har gått över men jag känner mig fortfarande inte helt okej om jag jämför med hur jag brukar må efter en behandling. Jag vet dock inte om det har med tabletterna att göra men min gissning är att det är dom som spökar.

Nu till min fråga, är det någon här som har testat den här medicinen ? Fick ni några biverkningar och om ja, hur länge höll de i sig efter att ni hade slutat med dom ?

Blir det inte bättre snart så kommer jag ta kontakt med onkologen men det kan vara skönt att höra om andras erfarenheter med.

Annons:
Maria
2016-03-30 16:28
#1

Jag har bara ätit Primperan och Zofran. Primperan är jag överkänslig emot och får enorma myrkrypningar i kroppen.

Tyvärr kan jag inte ge dig ett bra svar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Belimas
2016-03-30 19:09
#2

Ja det är läskigt hur olika man kan reagera på läkemedel, jag hör nog till en lite känslig skara då de två första cytostatikasorterna jag fick testa gav rejäla reaktioner, den tredje jag fick testa har funkat bra än så länge tack och lov.

Idag är dock symptomen av dess Emend betydligt bättre, har fortfarande en liten reaktion men jag kan inte svära på att det har med dom att göra längre. Det kan lika gärna sitta uppe i skallen på mig med och/eller ha med blodvärdet att göra.

Tack för svaret ändå! =)

Upp till toppen
Annons: