Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 808 ggr
rayn
5/10/16, 9:44 PM

Snacks etc

Hejsan! Min  mormor har bröstcancer och går på terapi för tillfället, men firar födelsedag och morsdag på veckoslutet och jag funderar på att köpa några nyttiga snacks eller något då jag vet att hon undviker socker och sådant nu. Har ni något tips på någonting som finns i vanliga butiker eller hälsokostaffärer är förslag varmt välkomna 🙂 Jag har en fin låda som jag skulle vilja fylla då det ändå är två speciella dagar ihopslagna ^^

Annons:
Maria
5/10/16, 9:46 PM
#1

Det finns ju olika typer av torkad frukt som kanske skulle passa?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

rayn
5/10/16, 9:50 PM
#2

Ja det finns de ju förstås ^^ Tack tänkte inte så långt :P

Maria
5/10/16, 9:54 PM
#3

Visserligen innehåller frukt en del socker men jag vet inte hur strikt din mormor är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

rayn
5/10/16, 10:01 PM
#4

Ja det är ju sant… Men ja bättre än vanliga snacks i alla fall.

En fråga; är sötningsmedel bättre då eller värre? Tänker mig sockerfritt godis och liknande.

Maria
5/10/16, 10:03 PM
#5

Det beror ju alldeles på vad man är för person. Det här med socker och cancer är det många olika åsikter om så det beror ju på vad din mormor har för inställning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

rayn
5/10/16, 10:08 PM
#6

Hmm kanske jag undviker det då.

Annons:
Maria
5/11/16, 9:23 AM
#7

Nötter kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

rayn
5/11/16, 8:23 PM
#8

Nötter skulle säkert funka ^^

Upp till toppen
Annons: