Annons:
Etikettefteråt
Läst 1515 ggr
_Fisken
9/8/16, 9:25 PM

Kontroll igen i MRT

Nu är det ganska exakt 5 år sen de tog ut ett äppelstort meningiom vilket också har gjort att jag har fått en andra födelsedag - 14 oktober 2011. Var in på kontroll för 2 år sedan. Nu är det dags igen på måndag och sen vänta på det bruna Landstingskuvertet. Förut, när jag hade tumören, kände jag ingen nervositet. Nu däremot upplever jag en oro och en viss nervositet. Men det är nog bra att nån drar upp mitt huvud ur sanden och kollar upp läget.

Annons:
Maria
9/8/16, 9:28 PM
#1

Jag känner igen mig.

Hoppas att du får ett bra besked.

Vad hade du för symtom innan man upptäckte ditt meningiom?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

_Fisken
9/8/16, 9:42 PM
#2

Enorm trötthet. Senare blindhet på höger öga ett par år innan  - som jag totalt ignorerade. Sen började känslorna tas bort ett efter ett. Så resan ner till Akademiska var mest spännande tyckte jag. "Nåt som händer äntligen" typ…

Maria
9/9/16, 6:09 AM
#3

Det är ju det som är så knepigt med hjärnan att alla har så himla olika symtom beroende på placering av tumör.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
9/10/16, 3:43 PM
#4

#2 Vad hände efter operationen? Fick du tillbaka all syn t.ex?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

_Fisken
9/10/16, 4:25 PM
#5

Ja. Faktiskt. Op var den 5:e oktober.  På NIVA, timmarna efter operationen, kom kirurgen ner o slet upp ögonlocket o sade "Ser du nåt?" - och det gjorde jag. Var ganska groggy och hade mycket ont men minns jag såg lysrörslampan i taket. Han berättade att de skrapade ren synnerven mycket försiktigt.
Sen, den 14:e så skedde det stora "uppvaket"….

Maria
9/10/16, 4:28 PM
#6

#5 Vad spännande🙂

Du får gärna skriva en tråd mer utförligt.

Bara om du vill förstås😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
_Fisken
9/10/16, 4:34 PM
#7

Jag har skrivit ner storyn i en blogg faktiskt. Det är väl mkt för att detaljerna inte ska falla i glömska.

Maria
9/10/16, 4:36 PM
#8

#7 Jag bloggade också när det gällde min operation. Vill du så får du gärna länka din bloggadress.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

_Fisken
9/10/16, 4:37 PM
#9

Ge mig adressen till din blogg. Min länk finns i min profiltext.

Maria
9/10/16, 4:41 PM
#10

Här kommer adressen.

https://mabasest.wordpress.com/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

_Fisken
9/10/16, 5:08 PM
#11

Det var en jäkla tripp du tog men sista inlägget i juni 2016 sade ju allt. :-)

Jag vet av att många här på denna sida har haft och har sina egna små helveten att gå igenom. Varenda en av oss har en story att berätta. De kanske varierar lite men röda-tråden är given.

Maria
9/10/16, 5:12 PM
#12

Ja det var en låååång tid. Jag har samtidigt dåligt samvete som samtidigt en jäklarannamma attityd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

_Fisken
9/16/16, 6:33 PM
#13

Jag fick beskedet idag efter MRT:n. Kuvertet var inte brunt. Trodde det var fakturan så jag slet upp det och det var Beskedet. En fredagskväll.
Överläkaren skrev att det såg bra ut. Inga fulingar innanför skallbenet.

Så idag är det fest för min del. 2 år till….det tackar vi för!

Annons:
Maria
9/16/16, 6:36 PM
#14

#13 Så skönt. Bara att gratulera😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: