Annons:
Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 2048 ggr
Smultrondraken70
2016-09-20 21:56

Pancreascancer

För att göra en lång historia kort så har min lillasysters sambo (46år) under ett års tid fört en kamp mot cancer i bukspottkörteln. Han opererades med gott resultat (Whipplers op), för mindre än ett år sedan, har även fått en lång cellgiftsbehandling, och mått rätt ok efter det i flera månader….men började tyvärr känna sig dålig för 6-7 veckor sedan. Idag fick han och (min syster) veta att cancern är tillbaka. Läkaren sa att den här gången finns det ingen behandling som kan hjälpa honom. Jag känner mig helt förtvivlad som anhörig och fullständigt maktlös och otillräcklig…jag vet inte vad jag ska göra, vet inte vad jag ska säga, är rädd för att göra fel saker, säga fel saker etc. Finns det någon här som kan ge mig något råd i hur jag ska förhålla mig? Hur kan jag hjälpa dem på bästa sätt?

Annons:
[Indii]
2016-09-20 23:01
#1

Tråkigt att läsa det du skriver om din svåger. Det är ju jättesvårt att veta hur man ska bete sig i en sådan situation. Alla är vi ju olika. En kompis till mig fick cancer. Jag ville inte bli en sådan "kompis" som bara försvinner så fort det blir jobbigt, så jag hörde av mig i ur och skur, tills jag insåg att hon nog tyckte att det var rätt påfrestande. Så, vad jag vill säga är att man får försöka läsa av sina anhöriga. Kanske vill de vara ifred, kanske behöver de någon som lyssnar, eller kanske vill de "prata av sig". Visa att du finns där…

Smultrondraken70
2016-09-21 06:38
#2

#1 tack för ditt svar!

Maria
2016-09-21 07:31
#3

Jag håller med om att det är ett bra tips om att bara finnas där. Ring t.ex dagligen. Det kan vara ett kort samtal bara för att visa att man finns där i tanken så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Smultrondraken70
2016-09-21 12:56
#4

Tack för era svar. Det är ungefär som jag själv tänker…

[Nickname]
2016-10-06 17:23
#5

Om det är så han är dödsdömd,

Wim Hof säger sig kunna bota cancer genom sin metod. Värt att kolla upp. Sök på youtube på "wim hof joe rogan" samt vattenfasta, se till att vattnet är rent med hjälp av rening. vattenfasta sedan minst 40 dagar och läs på ordentligt hur den ska brytas. Gå sedan till läkaren och be att få cancern uppkollad. 

Det är de enda alternativ behandlingar jag hört om som funkar i vissa fall. 

Gör bara en av sakern; inte båda. Förslagsvis börja med vattenfastan och sen börja med wim hof. Kraftfulla saker dedär. Jag fick kundalini psykos av wimhof metoden, gick dock ner 66 kg på 10 månader. Har inte haft cancer. Var tvungen att sluta med wim hof.

Maria
2016-10-06 17:29
#6

#5 Undrar varför han inte fått nobelpriset???😃

Det här med att vattenfasta när man är sjuk ska man inte ge sig in på utan att stå under läkarkontroll.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Nickname]
2016-10-06 19:01
#7

#6 Wim Hof är äkta varan. Kolla upp honom. Han har en sjukt massa stöd i medicinsk forskning.

Men som sagt, österländskt är inte att leka med i onödan. 

Tycker Wim hof är en sista utväg om man är dödsdömd av cancer, inte annars. 

I teorin är det Wim Hof säger ganska vettigt. 

Vet inte riktigt.

[Indii]
2016-10-06 22:25
#8

Det känns onekligen som att en vattenfasta i 40 dagar skulle vara en oerhörd påfrestning för kroppen. Speciellt om den redan är försvagad av sjukdom.

Aleya
2016-10-07 22:32
#9

#5 nu kommer jag vara tråkig, men att dels skriva dödsdömd till någon som vill veta hur dom ska bete sig när det värsta har hänt är okänsligt. Och sedan att rekommendera en terapi som inte är granskad eller godkänd inom sjukvården för att någon ska ändå dö är ju rent idiotiskt. Ska människan dö av brist på mat istället tänkte du? Testa din magiska metod istället själv om du får cancer och återkom om du mår bra av detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vallhund
2016-10-22 09:30
#10

#7 Varför håller du dig inte till diverse hokus pokus sajter med dina råd? Det du skrivit i den här tråden är extremt okänsligt, empatilöst o rentav idiotiskt/livsfarligt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
2016-10-22 10:55
#11

Jag kan bara hålla med de sista inläggen.

Frågan i denna tråd handlar om hur man ska förhålla sig som närstående och INGET annat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Nickname]
2016-10-22 22:03
#12

Jag ber om ursäkt för mina inlägg. Är bara att då man hör en annan människa är döende.. Vill inte ge upp hoppet.

[Nickname]
2016-10-22 22:04
#13

Försökte bara hjälpa. Jag lämnar denna sajt nu.

Annons:
Aleya
2016-10-22 22:17
#14

#12 så då ger man tips om saker som kan förkorta livet? Kroppen är ju redan nog svag i vissa stadier när man har cancer och ska man då börja skita i att ge kroppen näring så är det ganska kört. Så skriv dina råd till någon som vill ha dom. Jag har hört nog många som ska ge liknande råd till personer som är i sista stadiet = inget hjälper. Och blir lika förbannad varje gång. Det är som att lägga skulden på personen och släcka den sista gnistan som kan få personer att orka med nått roligt och värdefullt innan dom ska dö. Det är bättre att stötta och försöka göra sista tiden bra istället för att säga att folk ska sluta äta, ska dom inte ens få ha tillgång till ett nöje som kan vara de sista dom orkar med. Ne fy, driv ditt hokuspokus på en sajt som inte handlar om en sjukdom som är dödlig.😒

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Indii]
2016-10-23 10:00
#15

Jag tror inte att #13 riktigt förstod att dennes "råd" kan göra mer skada än nytta, det var nog inget illa menat med dem. H*n bad ju också om ursäkt och har nog lärt sig att man ska tänka efter både en och två gånger innan man skriver något sådant..

Maria
2016-10-23 10:03
#16

Nickname har lämnat iFokus.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: