Jag vill skriva detta anonymt då folk vet vem jag är. Men jag vill ventilera.
Förra året hade jag en förkylning från helvete och halsen var den delen som var mest påverkad. Och det var då man upptäckte en knöl på halsen. Jag var inte orolig då för jag var ju ändå förkyld.
Nå men fick komma på öron-näsa-hals några månader efter att förkylningen gett sig men hade fortfarande problem med rösten. Så man kollade med en kamera ner i halsen men såg inget. Men när dom palperade halsen så gjorde det ont som satan på knölen. Den hade inte försvunnit då.
Jag fick rådet att återkomma om ca 3 månader om den inte var borta.
Men jag drog på det i 6. Ville inte alls bry mig om knölen. Men i maj kände jag och den var kvar och hade blivit större.
Jag svalde min stolthet och skrev egenremiss. Fick komma veckan efter.
Åter så palperade dom och kollade och ont gjorde det. Nå dom misstänkte ett ben i halsen så blev skickad på dt.
Den gjordes förra veckan och idag fick jag veta först att allt såg bra ut. Men att man ser två förstorade lymfkörtlar som man inte förstår varför dom är stora. Så nu ska det göras ultraljud och biopsi.
Läkaren påpekade att det är nog inget farligt men dom vill bara kolla för att vara säkra.
Dock är min hälsa redan nedsatt av andra orsaker och känner att detta var det sista jag behövde höra. Cancer finns i släkten så jag känner att det är inte en fråga OM jag får cancer utan NÄR.
Jag undviker Google för jag blir inte gladare av att googla vad förstorade lymfkörtlar i halsen kan tyda på.
Så det kan jag klara mig utan.
Och jag är 30+ också.
Så kände att jag ville bara skriva av mig min oro.
Och jag vill även tillägga att det är så jäkla bra att dom kollar detta. Så det är inte det. Men här är man inställd på att ja men det är nog bara eventuellt ett ben som växer i halsen, och så hör man detta.
Pissig dag.