Annons:
Etikettdiagnosticera
Läst 1610 ggr
Bananana
2017-11-01 13:08

Herpes och bröstcancer

Hej!

Varning för hypokondriska tankar.

Jag är en 24årig tjej och för några månader sen hittade jag en knöl i ena bröstet. Väntade efter mens för att se om den skulle försvinna men det gjorde den inte. Gick till VC och fick remiss för ultraljud, ska dit imorgon.

Här kommer alltså den hypokondriska biten: Kan munherpes vara ett tecken på bröstcancer? Jag fick ett munsår igår morse samt feber och jag har aldrig haft det förut. Både min mamma och syster har haft det ofta. Hittade den här artikeln så nu börjar jag bli orolig. https://www.svd.se/vanligt-virus-kan-kopplas-till-cancer

Både min mamma, mormor, morfar och farfar dog i cancer så det spär ju på oroligheten ytterligare.

Har någon haft munsår som ett symptom på bröstcancer?

Annons:
[KatarinePierce]
2017-11-01 13:12
#1

Eftersom jag inte har haft bröstcancer kan jag inte svara på det! Men jag tycker att du borde göra en undersökning. Knölar är inget att vänta med :(

Bananana
2017-11-01 13:16
#2

Tack för svar i allafall, jag ska kolla upp det imorgon och börjar bli så orolig nu. :/

Aleya
2017-11-01 18:00
#3

Jag tror du förväxlar herpes simplex med HPV. Det är två olika saker. Herpes vid munnen kan dyka upp vid förkylning. Så det kan vara förklaringen till ditt munsår. Men man ska absolut ta knölar i bröstet på allvar. Så det är bra att du får det kollat.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2017-11-21 16:58
#4

Här handlade det om ett virus kallat CMV om jag förstått det rätt.

#2 Hur har det gått för dig?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[KatarinePierce]
2017-11-21 17:07
#5

hur har det gått?

Upp till toppen
Annons: