Annons:
Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 1594 ggr
RosaYlva
2018-02-22 07:39

Pappas lungcancer

För ca 2 år sedan fick min pappa  diagnosen lungcancer. Ca 8-9 månader senare så sa han till mig (har inte så mycket kontakt) att han var friskförklarad. Tycker att det låter väldigt fort för friskförklaring. Men jag vet inte det egentligen. Under processen så tappade han sitt hår och sen när det växte ut så var har helt gråhårig. Riktigt ljust grått.

Han rökte före diagnosen ca 2 paket om dagen så då kan det gå så här.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Annons:
Maria
2018-02-22 07:44
#1

Det kan ju vara så att man i nuläget inte ser några cancertumörer och att han då själv kallar sig friskförklarad men jag gissar att han är långtifrån friförklarad så att säga och att man håller täta kontroller på honom.

Han har ju uppenbarligen behandlats med cellgifter eftersom han tappat sitt hår.

Att röka är aldrig bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RosaYlva
2018-02-22 07:46
#2

Enligt han så sa läkaren det. Jo han går på kontroller.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Maria
2018-02-22 07:51
#3

Eftersom du verkar ha dålig kontakt med din pappa så kanske du ska ta hans uppgifter om vad läkaren sagt med en nypa salt.

Läkaren kan ju ha sagt att i nuläget ser man inga tumörer och din pappa tolkar det som friskförklaring.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RosaYlva
2018-02-22 08:00
#4

Så är det säkert. 🤗

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Loris M
2018-02-22 08:16
#5

Jag har för mig att det måste gå ett antal år, minst fem år om jag minns rätt, innan någon blir friskförklarad.

Maria
2018-02-22 08:19
#6

#5 Ja, man brukar säga så men det finns så många variationer av cancersjukdom så det är svårt att svara på. Vissa blodcancerformer är obotbara och min hjärntumör kan komma tillbaka när som helst så jag måste gå på kontroller livet ut så det kan variera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
RosaYlva
2018-02-22 08:25
#7

Ja det har jag också hört så jag blev förundrad när han sa så efter 8-9 månader.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Maria
2018-02-28 18:52
#8

#7 Hade han varit friskförklarad hade han ju inte behövt gå på kontroller😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RosaYlva
2018-02-28 18:58
#9

Sant men har förklarade lite luddigt.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Maria
2018-02-28 19:00
#10

Då har han i alla fall gott mod ;-)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RosaYlva
2018-02-28 19:02
#11

Jo det har han nog. 🙂

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Upp till toppen
Annons: