Annons:
Etikettefteråt
Läst 2294 ggr
Maria
2/23/18, 3:07 PM

Efteråt

Det finns ju ofta ett liv före och ett liv efter cancersjukdomen och jag är nu i efterstadiet med råge då det är 7 år sedan jag opererades och strålades.😉

Jag upplevde många förbättringar efter operationen men snart blev det ett slags status quo. Jag kommer aldrig att bli bättre än vad jag är nu.

Ibland känns det deppigt men oftast helt OK det är bara att jag längtar till mitt gamla liv emellanåt.

Är det andra som har liknande erfarenhet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
2/23/18, 3:21 PM
#1

Förstår att det kan kännas tufft vissa dagar.

Stolt ägare till fem La permer

[[Lovemyselff]]
2/26/18, 4:42 PM
#2

På vilket sätt känns det tufft,vissa dagar? Hur var ditt liv förut?

Maria
2/26/18, 5:13 PM
#3

Jag har en ständig huvudvärk som det ibland är svårt att leva med.

Förr var jag väldigt utåtriktad och hade mycket på gång och älskade att hålla många bollar i luften. Idag är det tvärtom. Jag klarar inte av förändringar, måste göra en sak i taget och har svårt för när det är mycket folk. Jag får sätta mig för mig själv på jobbet på rasterna trots att jag är väldigt social.

Jag har svårt att minnas och får skriva upp allt och då menar jag precis allt haha.

Jag blir också oerhört trött fort och får planera in saker jag ska göra så att jag är ledig dagen efter.

Allt detta är helt OK men vissa dagar saknar jag mitt gamla jag😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[Lovemyselff]]
2/26/18, 5:25 PM
#4

#4 Förstår!

Maria
2/27/18, 8:51 AM
#5

En annan sak som jag saknar ibland är att cykla och min älskade moped men cykla och köra moped kan jag inte alls numera.  Hade jag haft körkort så hade det blivit indraget. Jag kan heller inte springa. Så är jag sen till bussen så kan jag inte skynda på.😉

Det är ju bara småsaker, bagateller, med tanke på hur det hade kunnat bli så det är egentligen inget att gnälla över men ibland så är det irriterande.

Jag har tränat sjukgymnastik en hel del men kom till ett läge där det varken blev bättre eller sämre.

Jag har också gjort en minnesutredning och den var väl inte helt OK😃 men jag tränar minnet genom olika appar så gott det går.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
3/1/18, 11:40 AM
#6

På mig gjordes akut operation där livmodern avlägsnades efter att man hittat cellförändringar vid skrapning. Väldigt akut opererades äggstockarna bort då det växte en stor tumör i livmodern. Jag fick cancer besked via telefon.

Numera vet jag att det inte räknas som cancer eftersom den bara växte lokalt.

Jag har Barrets esofagus, vilket betyder att magslemhinnan växer upp i matstrupen, den kan utvecklas till en riktig elakartad form av sarkom, men det sker mest hos överviktiga män, jag har inga symptom så länge jag äter omeprazol.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Maria
3/1/18, 11:43 AM
#7

#6 Usch så obehagligt. Jag antar att du går på kontroller.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
3/1/18, 12:24 PM
#8

#7 gyn gick jag på kontroller i 5 år, sedan blev jag friskförklarad. Gastroskopi går jag på en gång om året, jag får propofol o blir hög som ett hus.

Kuriosa, samma substans ges till de som avlivas med gift i USA.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
3/1/18, 12:29 PM
#9

#8 Haha du är rolig du😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
3/1/18, 1:16 PM
#10

2015 var jag övertygad om att jag fått äggstockscancer. Vilket läkarna också var mer eller mindre med tanke på prover och undersökningar men det visade sig att det bara var myom.

https://cancer.ifokus.se/discussions/5669b6138e0e745f870004ee-det-upprepar-sig?participating-5

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Amasone
5/6/18, 11:25 PM
#11

#0

Saknar också mitt liv före cancern. Liksom du tänker jag att de förändringar som skett rent fysiskt kan jag leva med och är bagateller jämfört med sjukdomens allvar.  En annan del av det är det psykiska. Jag saknar särskilt den bekymmerslösa inställningen till livet och jag känner på något sätt att jag blivit så gammal både i kropp och själ. Det finns verkligen ett mycket tydligt före och efter, och en Sorg över att det gamla livet inte finns längre. Låter mig själv vara ledsen och dyka ner i den sorgen ibland, men inte för ofta. Samtidigt finns också glädjen över att jag fortfarande lever och får vara med.

Kram

NiklasTyreso
5/9/18, 10:31 PM
#12

#8 Vallhund, varför får du propofol? Propofol är ett narkosmedel. Det var propofol som dödade Michael Jackson, för han använde narkosmedel istället för sömnmedel. Propofol är bra som narkosmedel om man behöver opereras ett par gånger under livet, men man ska inte använda propofol för regelbundet bruk. Propofol är en phenol och många phenoler misstänks ge tumörer. Propofol är ofarligt om det ges som narkosmedel en handfull gånger genom livet. Det finns ingen forskning på om propofol ger tumörer vid långvarigt regelbundet bruk, för narkosmedel ska inte konsumeras regelbundet. Narkosmedel ska användas till narkos vid tillfälliga operationer.

vallhund
5/10/18, 3:38 PM
#13

#12 Läs mitt inlägg igen så kanske det klarnar. Jag vet mycket väl vad det är för något. Föreläs för någon annan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
6/6/18, 6:39 AM
#19

Jag tänker ta bort några inlägg i denna tråden ifall det ser konstigt ut men det kom in en användare med en påhittad historia och sådant är verkligen inte OK😡

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: