Annons:
Etikettefteråt
Läst 1497 ggr
linnalind
3/7/18, 11:47 PM

Frisk från min cancer, ingen mens hög FSH hormon

Hej! fick i somras beskedet att jag hade non-hodgkin lymfom cancer i min ena kind. Är 22 år gammal. Fick totalt göra cellgiftsbehandlingar i tre månader (totalt 6 behandlingar) och hade mens under dessa behandlingar men under sista behandlingen försvann mensen och har inte haft den sen dess och det är nu fyra-fem månader sedan nu. Fick även grova värme vallningar efter sista behandlingen som höll sig i någon månad som jag fortfarande känner av lite men inte alls lika mycket eller lika ofta. De gjorde ett FSH hormon test på mig någon månad efter min sista behandling som visade över 100.  Läkarna säger att jag ej behöver vara orolig men kan inte låta bli då jag verkligen vill ha barn i framtiden. 

Är det någon som har varit med om liknande? vad fick ni göra? och när kom eran mens tillbaka? kan ingenting om detta känns det som så det skulle vara skönt att få prata med andra som varit eller är i liknande sits som mig! 

###

Annons:
Maria
3/8/18, 6:58 AM
#1

Jag tycker du ska prata med din läkare igen om detta och berätta om din oro.

De säger att du inte ska oroa dig och jag gissar att det är normalt med så höga värden efter en behandling och att det brukar rätta till sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: