Annons:
Etikettalternativa-behandlingar
Läst 1343 ggr
Mojma
2018-03-14 13:46

Sulforafan - upptag?

Något djupt påläst här som vet om sulforafan kräver något annat för att lättast tas upp av kroppen? Då menar jag ungefär som fettlösliga vitaminer kräver fett för att kunna frigöras o tas upp.

Annons:
vallhund
2018-03-14 14:19
#1

Preparatet finns inte i fass.se

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
2018-03-14 14:50
#2

Det är ett ämne som det fortfarande forskas kring och man har nog inte hittat så mycket ännu så att man kan går ut med rätt information så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

NiklasTyreso
2018-04-21 20:05
#3

Sulforafan är ett ämne som förekommer i kål-växter. Det finns mindre studier som antyder att det kan ha effekt på vissa cancerformer och om jag inte mins fel minskar det kolesterolvärden också. Jag har inte hört/läst om några större studier på många/hundratals människor med cancer och troligen kommer inte sådana heller. Företag kan inte ta patent på subststanser som förekommer i vanliga livsmedel, och utan patent vill inget företag ta fram en medicin. Jag tror den svavelhaltiga delen i molekylen gör den vattenlöslig och lätt att ta upp via maten. Jag äter rödkål flera gånger i veckan som dessutom innehåller samma nyttiga blå antocyaniner som finns i blåbär, så mitt tips är att äta kål i alla möjliga former varje vecka.

Upp till toppen
Annons: