Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2631 ggr
Maria
3/23/18, 1:12 PM

Vilken cancer mest skrämmande?

Många har ju en form av cancerrädsla och själva ordet cancer är ju ganska laddat och inget man önskar sig precis.

Är det någon särskild cancerform ni är mest rädda för?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
tlover
3/23/18, 1:16 PM
#1

Skelettcancer, har hört att det är den, eller iallafall en av dom cancerformer som gör mest ont

l'm back

Lona
3/23/18, 1:42 PM
#2

Beror lite på. Eftersom vi har bröstcancer i släkten så ligger det förstås nära till hands för mig personligen, så att säga, men om man syftar på den cancer jag tycker är vidrigast så räknas nog skelettcancer och lungcancer dit.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
3/23/18, 1:48 PM
#3

Jag har alltid tyckt att elak hjärntumör låtit bland det värsta och så åkte jag på det själv. Innan visste jag heller inte hur många varianter det finns och att läget har så stor betydelse och att prognosen kan vara allt från god till katastrof.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
3/23/18, 1:49 PM
#4

Njurcancer och skelettcancer.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
3/23/18, 2:00 PM
#5

#3, Jo, maligna hjärntumörer skrämmer mig lite, fast det nog är några av de cancerformer jag vet minst om. Där tror jag dessutom att många har helt fel uppfattningar om symtom och hur de yttrar sig. Grundar man sig på hur det brukar utspelas på film så blir det liksom inte särskilt faktabaserat…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Aleya
3/23/18, 2:03 PM
#6

Skulle nog säga vulvacancer. Känns himla inte najs.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Maria
3/23/18, 2:05 PM
#7

#5 Att dessutom beniga tumörer kan vara minst lika farliga beroende på placering var ingenting jag hade reflekterat över.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
3/23/18, 2:20 PM
#8

#7, Nä, precis! Sen kan jag tänka mig att cancer i könsorganen har ett extra stigma, det är på något sätt fortfarande tabu att prata om…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
3/24/18, 6:34 AM
#9

#8 Ja det tror jag också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lillyrod
4/1/18, 5:06 PM
#10

Malignt melanom är nog den mest skrämmande för mej. Flera människor i min omgivning vars helvete börjat med det och sen fortsatt i hur många olika former som helst. 

Både en kollega och en nära släkting som börjat med att ta bort ett melanom och nu 20 år senare är nära slutet. Den ena i skelettcancer och den andre med hela hjärnan full av metastaser. 

Malignt melanom försvinner inte, den tar bara en paus ibland som det verkar.

Maria
4/1/18, 5:39 PM
#11

Malignt melanom går att bota om det upptäcks i tid.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lillyrod
4/1/18, 5:47 PM
#12

Jag känner ingen som inte fått tillbaks i form av metastaser i någon annan del av kroppen. Min släkting tog bort ett melanom för 18 år sedan. Han har varit friskförklarad och för några månader sen dök det upp igen i form av metastaser i lungor och hjärna. De har gentestat metastaserna och de är från melanomet som togs bort då.

Ett botemedel mot detta vore inte helt fel.

Maria
4/1/18, 5:54 PM
#13

Jättetråkigt med din släkting men samtidigt så är det en cancerform som kan botas beroende på stadiet man upptäcker det och behandling för att minska spridning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
5/2/18, 8:29 AM
#14

Hjärntumör skrämmer mig eftersom det sitter i delen som styr oss. Ingen annan kroppsdel är så känslig.

Även luekemi som farfar dog av skrämmer mig.

Egentligen skrämmer skrämmer alla typer mig.

Ria74
5/5/18, 4:02 PM
#15

Akut leukemi skrämmer mig mest eftersom det är den cancerform jag kommit i närmast kontakt med. Min mormor drabbades och det gick fruktansvärt fort. Tumör i lever och bukspottkörtel är också otäcka. Dom flesta formerna är läskiga. Bara man hör ordet cancer går mina tankar automatiskt till att personen kommer att dö. Kanske för att alla vänner, kollegor, släktingar och bekanta tyvärr har gått bort av sina sjukdomar.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

sunshiner
6/5/18, 5:08 PM
#16

Skulle nog också säga hjärncancer. Men alla onda cancer sorter känns väldigt dåliga och onajs :(

Lussan20
8/5/18, 11:03 AM
#17

Bihålecancer ska vara fruktansvärt smärtsamt. Men alla former är hemskt otrevliga sjukdomar. Läste jag rätt då fler dör av Sepsis(blodförgiftning)än cancer, också hemskt. Man får leva var dag för sig och inte ta ut döden i förtid. Men vara noga att kolla det man kan och söka hjälp i tid….Mvh/WL

vallhund
8/5/18, 11:31 AM
#18

Jag är mest rädd för att min Barrets eusofagus  skall utvecklas till matstrupscancer, adenocarcinom. Sannolikheten är liten så jag lever på hoppet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Josse00
10/12/18, 8:59 AM
#19

#19 skelettcancer

Gredelin
10/12/18, 11:19 AM
#20

Lungcancer. Att inte kunna andas skrämmer mig mest av allt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: