Annons:
Etikettefteråt
Läst 1203 ggr
Maria
3/29/18, 8:54 AM

Hur mår ni psykiskt?

Ni som drabbats av cancer så är det ju ofta en cirkus när det kommer till behandlingar,  undersökningar och kanske operationer. Man hinner många gånger inte tänka på så mycket annat när allt håller på.

Men hur mår  ni psykiskt mitt i allt detta och Efteråt när det börjar lugna ner sig?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Dibiy
3/31/18, 4:20 PM
#1

Har inte cancer. Men kan svara för alla.. Man mår skit och har ont konstant.

vallhund
3/31/18, 6:39 PM
#2

#1 Det är faktiskt inte sant.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
3/31/18, 7:35 PM
#3

#1 Hur vet du det? Vad grundar du det på?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
3/31/18, 9:20 PM
#4

Det finns ju många olika cancerformer vissa allvarligare än andra för mig räckte det med att operera bort en jättetumör och sedan gick de in och gjorde biopsier det var allt. Jag mådde mest dåligt innan jag opererades i ca 6mån då jag fick urinstopp, ont i blåsan så fort det blev urin i den jag fick kissa runt 1gång i timmen minst dygnet runt så jag fick aldrig sova ut och man blir inte sjukskriven för såna saker så jag jobbade i ett tungt fysiskt jobb även de veckor jag fick ha urinkateter. Även om det gjorde ont efter operationen kände jag mest lättnad och att jag äntligen kunde få vila ut. Insikten om att jag hade haft en jäkla tur och att jag hade haft nått som kunde gått riktigt illa och att det verkligen var en tumör jag haft kom nog runt nått år efter att allt hänt.

Dibiy
3/31/18, 10:50 PM
#5

#2 #3 Nu menar jag i slutet. När man vet att man inte överlever.

Maria
4/1/18, 8:07 AM
#6

#5 Du skriver att du kan svara för alla. Det är något som ingen människa kan även om man har haft cancer så är det alltid en personlig upplevelse.

Slutet behöver inte vara så dramatiskt. Det varierar väldigt. Det finns numera god palliativ sedering så att personen inte behöver lida för mycket.

Läkarna vet i allmänhet när hoppet är ute. När cancern är såpass aggressiv att den inte går att bota längre. Man kan aldrig säga när döden kommer att inträffa men man kan oftast veta på ett ungefär om det rör sig om dagar eller veckor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
4/1/18, 8:45 AM
#7

Nu var ju frågan hur ni mår psykiskt när allt med undersökningar, diagnos, behandling lugnat ner sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: