Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1725 ggr
Dibiy
2018-03-31 16:17

Den HEMSKA sjukdomen

Alla känner någon som har, haft eller dött i cancer. Alla vet att det är en hemsk sjukdom. Men man kan omöjligt förstå hur tom man blir av att se en nära ligga döende. Rösten är svag, kroppen mager och blek, hen kan inte äta. Påskgodiset ligger orört. Hen har ondare en den värsta smärtan du kan föreställa dig. Smärtstillande hjälper inte. Det kliar på hela kroppen men hen kan inte lyfta på armen. På väggarna hänger tavlor från goda tider. När man kunde stå, springa och ha kul. Från semestern eller släktkalaset. På barnen och frun.. Man vet att man aldrig kommer få uppleva det igen. En väldigt nära släkting till mig har leukemi, han är 35 år. Idag satt jag bredvid hans säng, han kunde inte prata eller röra sig mycket. Hans ögon var röda och tårögda. Inatt kommer han att dö.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-03-31 16:21
#1

Ja det är en hemsk sjukdom

Stolt ägare till fem La permer

Calcifer
2018-03-31 16:24
#2

Jag kan inte sätta mig totalt in i din situation, men jag känner med dig. En nära vän till mig förlorade sin mamma till cancer för flera år sedan, och även om jag inte träffade hennes mamma då, när jag träffade min vän där vi satt i väntrummet utanför hennes mammas rum så var känslorna laddade. Vi gick mellan att prata om cancern, till att prata om helt andra saker, till att under långa stunder inte säga något alls, bara sitta där med varandra för ingen av oss visste vad vi skulle säga. Cancer är verkligen en hemsk sjukdom, jag är så hemskt ledsen över att din nära släkting snart kommer att vara borta och önskar jag kunde ge goda råd, men allt jag kan säga är bara jag är ledsen för er skull, för alla inblandades skull, och vad jag önskar att vi hade ett botemedel för denna sjukdom.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Wijnja]
2018-03-31 16:55
#3

Min styvpappa somnade bara in

Maria
2018-03-31 19:42
#4

Usch så ledsamt. Hoppas bara att sista tiden blir så lugn och smärtfri som möjligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Portie
2018-04-07 23:06
#5

Vet precis hur det är att se en nära tyna bort i cancer. Min morfar gick bort i cancer i somras, från att ha varit aktiv, pigg och levnadsglad till att bli raka motsatsen var hemskt att se. Han blev så liten så det var nästan overkligt. Sista två åren hade han mycket ont men han kämpade på. Sista dagarna låg han i sängen okontaktbar, hela familjen satt med honom och såg hur han kämpade med varje andetag innan han fick somna och få frid. Det var hemskt att se honom dö men är ändå "glad" över att han fick somna hemma och att han inte var ensam. Hemska sjukdom..

Upp till toppen
Annons: